A vártnál jobban alakult a Twitter második negyedéve, a mikroblog-szolgáltatást nyújtó közösségi portál profitja és nyeresége is felülmúlta a szakértők által prognosztizáltat.

Fotó: Shutterstock

A San Franciscó-i székhelyű vállalat azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban bevétele éves összehasonlításban 74 százalékkal, 1,19 milliárd dollárra ugrott az egy évvel korábbi 683,4 millióról. Az árfolyamváltozás nélkül számított bevétel 72 százalékkal nőtt. A cég reklámbevétele 87 százalékkal, 1,05 milliárd dollárra bővült.

A Twitter bevétele az Egyesült Államokban 79 százalékkal, 653 millió dollárra, a világ más részein összesen 69 százalékkal, 537 millióra nőtt. 

A Twitter számára Japán maradt a második legfontosabb piac, teljes bevételének mintegy 13 százaléka származott onnan. Japánban a bevétel 40 százalékkal, 151 millió dollárra emelkedett a második negyedévben.  

A cég adózott eredménye 65,6 millió dollár, részvényenként 8 cent lett az egy évvel korábbi 1,37 milliárd veszteség után.

A cég monetizálható napi aktív felhasználószáma, azaz a Twitter-oldalt vagy alkalmazását naponta használók száma átlagosan 206 millió volt, a szakértők véleményének az átlagában 205,9 millió szerepelt.
A felhasználók számát azért követik nagy figyelemmel a befektetők, mert a jövőbeni potenciális reklámbevételek fokmérőjének tekintik. A Twitter 1,22 milliárd és 1,3 milliárd dollár közötti bevételre számít a folyó negyedévben, ami felülmúlja a szakértők által várt 1,17 milliárdot.    
A 2006-ban alapított vállalat részvényeit 2013-ban vezették be a New York-i tőzsdére.