A körforgásról szól a BMW Neue Klasse névre keresztelt villanyautó-alapja: újrahasznosított anyagokból épülnek fel a járművek, amelyeket életciklusuk végén teljes egészében újra lehet hasznosítani – beleértve a szilárdtest-akkumulátorokat is. A földmunkák fázisánál tartó debreceni gyárban készülnek majd a Neue Klasse autók, amelyek előzetese az i Vision Circular tanulmány. 

Fotó: AM

Újragondolták a teljes gyártási folyamatot, például az utastérben ragasztó nélkül rögzítik egymáshoz az elemeket. Egy kicsit bonyolultabb az oldható kötésekkel dolgozni, cserébe ha javításra kerül sor, nincs környezeti terhelése az újabb ragasztásnak. 

Sok belső műanyag elemet 3D-nyomtatással készítenek, ennek az eljárásnak az az előnye, hogy nincs öntési veszteség. A külső alumínium karosszériaelemeket nem fényezik, hanem anódos oxidációval viszik fel rá az arany színt, az alapanyag-választás miatt megspórolják a rozsdavédelmet is. 

A műszerfal közepén 3D-nyomtatással készített, átlátszó kristály található, amely mellett fenntartható forrásból származó fa és a külsőhöz hasonló színre anodizált alumínium is megjelenik. A mai autóbelsőkhöz képest merész a színvilág, de legalább visszafogottak az árnyalatok. Az iX villanymotoros szabadidő-autóban megismert, szégyellős technológiát használják az i Vision Circular esetén is, tehát csak szükség esetén lépnek működésbe a rendszerek/jönnek elő a kezelőszervek. 

Egy energetikai rendszer részeként tekintenek a Neue Klasse villanyautóira a BMW-nél, ezért hálózati energiatárolóként is használhatók, azaz le is tudják adni a beléjük táplált energiát.