BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is milliárdokat füstölünk el a grillsütőkön

A szupermarketeket és diszkontokat is magában foglaló, 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméret a legnépszerűbb grillkolbász vásárlására.

A grillkolbászok piaca átlépte a 4,5 milliárd forintos forgalmat a tavaly márciustól ez év februárjáig tartó időszakban, 7 százalékos az értékbeli növekedés az egy évvel korábbi hasonló időszakkal összevetve 

– közölte a VG érdeklődésére a NielsenIQ. Volumenben két számjegyű, 12 százalékos gyarapodást regisztrált a piackutató kiskereskedelmi indexe, miután a vizsgált időszakban csaknem 2000 tonna grillkolbász került a hazai fogyasztók kosarába.

Handsome,Male,Preparing,Barbecue,Outdoors,For,Friends
Fotó: Shutterstock

A tavaszi–nyári otthoni sütögetések elmaradhatatlan kelléke a grillsajt is, amelyet 2,5 milliárd forint értékben vásárolt a lakosság az idén februárig tartó esztendőben,

ez 12 százalékkal több, mint a bázisidőszaki értékesítés. Az eladott mennyiség bő 700 tonna, ami 7 százalékos bővülésről árulkodik. Egy grillpartihoz szükség van fűszerkeverékekre is, amelyeknek a forgalma megközelítette a vizsgált időszakban a 4 milliárd forintot, a mintegy 600 tonnányi fűszer pedig 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Méregdrága burgerrel nyitott az amerikai baseball-szezon

Az amerikaiaknak azért van még mit tanulniuk a gasztronómia terén.

Fűszerkeverékben is a szupermarketek és a diszkontok vezetnek

Ha a beszerzési csatornákat vizsgáljuk, a NielsenIQ adatai szerint a szupermarketeket és diszkontokat is magában foglaló, 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméret a legnépszerűbb grillkolbász vásárlására: a kategória értékesítésének háromötödét teszi ki. A dobogó második fokán a 2500 négyzetméter feletti, a hipermarketeket felölelő üzlettípust találjuk egyharmados piacrésszel, a sort pedig 4-4 százalékos súllyal zárják a 200 és 400 négyzetméter közötti vagy annál kisebb, 200 négyzetméter alatti árusítóhelyek. A piackutató statisztikái a grillsajtok és a fűszerkeverékek esetében is a szupermarketek és a diszkontok kedveltségét bizonyítja: az előbbiek 37, az utóbbiak 39 százaléka talál gazdára 400 és 2500 négyzetméter közötti kereskedelmi egységekben.

Előretörtek a saját márkások

Míg az egy évvel korábbi időszakban a gyártói és a kereskedői márkás grillkolbászok aránya megegyezett, addig a vizsgált periódusban a saját márkások már 55 százalékot hasítottak ki maguknak a teljes piacból. Ezek forgalma értékben 17 százalékos gyarapodást mutatott, mennyiségben 25 százalékost egy év alatt. A gyártói márkák forgalma értékben 4 százalékkal csökkent az időszakok között, míg volumenben 2 százalékkal. A grillsajtoknál a gyártói márkák értékben 18, volumenben pedig 11 százalékos előrelépést regisztráltak. Ezáltal az értékbeli részesedésük három százalékponttal erősödött, piacrészük már 70 százalékos. Viszont a saját márkás grillsajtok értékbeli forgalma stagnált, volumenben 1 százalékkal esett.

A fűszerkeverékeknél még egyértelműbb a fogyasztói preferencia: a gyártói márkák vezetik a piacot, amelyből értékben 86, mennyiségben pedig 78 százalékot fednek le.

Pedig a saját márkás fűszerek forgalma értékben csaknem az ötödével nőtt, de mennyiségben is több mint az egynegyedével volt nagyobb az eladás, mint 2020 márciusa és 2021 februárja között.

Jelentősen csökken a SPAR műanyag-felhasználása

A bicskei Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2021-ben 44,56 milliárd forint forgalmat realizált.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.