Jó ideje terjedő piaci pletykát erősített meg június 24-én a Magyar Posta és a Waberer’s csoport közleménye, amelyben az érintettek tudatták, hogy közös társaságot terveznek, a cél pedig az úgynevezett fulfillment szolgáltatás kialakítása. Csaknem egy hónappal az alaphír kiadása után lapunk megkereste az állami nagyvállalatot, hogy a friss fejleményekről érdeklődjön.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Posta és a Waberer’s között egyelőre a szándéknyilatkozat aláírására került sor, ennek megfelelően az együttműködéssel kapcsolatban még számos kérdés nyitott

– közölte a VG.hu-val a Magyar Posta Zrt. társasági kommunikációs osztálya.

20210830 GyőrA Magyar Posta Zrt. Győri Logisztikai Depó szállítópálya üzembe helyezése, Fotó: Csapó Balázs CSB Kisalföld
Fotó: Csapó Balázs / Kisalföld

Tervek az asztalon

Ezzel összefüggésben, „tekintettel arra, hogy jelenleg a pontos beruházási igény és az üzleti modell kidolgozása zajlik”, egyelőre nem kaptunk tájékoztatást arról, hogy a rövid és hosszú távú tervekben hány milliárd forintos forgalom, ezáltal pedig mekkora piacrész megszerzése szerepel.

Kiemeljük ugyanakkor, hogy a jelenlegi elképzelések szerint az új raktár 2023 szeptemberére készülhet el, de a közös szolgáltatásnyújtás már az idén év végén is megkezdődhet. A tervünk az, hogy egy modern raktárat hozzunk létre, természetesen korszerű technológiával és szoftverekkel támogatva

– tették hozzá a vállalatnál.

Kifejtették, hogy a fulfillment szolgáltatás alatt az e-kereskedők raktárfeladatait, ügyfélkiszolgálását, valamint az ehhez kapcsolódó adminisztrációt értik. A két társaság és a közös vállalat együttesen tehát minden logisztikai feladatra vonatkozóan teljes körű kiszolgálást tud majd nyújtani.

Tudás és tapasztalat

A tájékoztatás szerint a Magyar Posta mindent megtesz azért, hogy modern, minőségi szolgáltatásokat nyújtson. A két cég tudása és tapasztalatai jól ötvözhetők: a Magyar Posta hozza az e-kereskedelmi logisztikai tudását, a Waberer’s pedig a raktárlogisztikát. Ezzel az együttműködéssel az állami hátterű társaság 

bővíti szolgáltatásai körét, támogatja az e-kereskedelmi partnereit, tovább erősítve ezzel a hazai CEP-piacon betöltött szerepét.

A Magyar Posta szerint a fejlesztés végső soron a jelenleginél hatékonyabb és versenyképesebb szolgáltatást tesz elérhetővé a webáruházi ügyfeleknek, miközben a vásárlóik számára a kézbesítés még gyorsabbá és még pontosabbá válik.

Dinamikusan bővülő piac

Vitán felül áll, hogy dinamikusan bővülő piacon erősít a két vállalat, hiszen a GKID (korábbi nevén GKI Digital) és az Árukereső kutatása szerint tavaly a belföldi online kiskereskedelem 32,4 százalékos növekedéssel 1203 milliárd forintos forgalmat ért el. A szektor teljes forgalmából 10,4 százalékkal részesedő online piac a 2020-as rekordév után vesztett a sebességéből, de még mindig kétszer gyorsabb volt a múlt évi bővülése, mint a Covid előtti esztendőkben. A növekedés motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése.