Az első fél évet 20 százalék feletti növekedéssel zárta az Unilever Magyarország irányítása alá tartozó Magyar–Adria országcsoport a jégkrémpiacon, ez európai szinten is kimagasló ütem – mondta a VG-nek Brodár Szilvia, az Unilever Magyarország, Adria, Csehország és Szlovákia jégkrémüzetág-vezetője. Hozzátette, a magyarországi jégkrémforgalom már tavaly kompenzálni tudta a 2020-as járvány miatti veszteséget. 

Az idei első fél év nagy növekedésének fő okai között szerepel a jégkrémpiac szempontjából kedvezőnek számító időjárás, és kulcsszerepet játszik a vállalat veszprémi jégkrémüzeme, ahol idén mintegy 9 százalékkal gyártanak több jégkrémet a tavalyinál, hatékonyabb termelés és versenyképesebb költségszerkezet mellett. 

A veszprémi gyár mintegy 25 millió eurós beruházással újul meg azért, hogy támogathassa a Magnum márka folyamatos előretörését az európai piacon. 

A beruházás részeként már elkészült a gyártócsarnok 3400 négyzetméteres bővítése, 2022 novemberében pedig elindul az új Magnum-gyártósor, amely akár 720 darab jégkrémet is legyárthat percenként.

Minden kiszerelés népszerű

Az Unilevernek a családi dobozos szegmensben a legerősebb a piaci poziciója, megközelíti az 50 százalékot. Ezt követi az impulzus és a multipack formátum. A szegmenseket tekintve már évek óta a multipack a legdinamikusabban növekvő kiszerelés, de az idei évben szinte valamennyi termékformátum forgalma növekszik.

1308885312 Obese cat licking chocolate almonds ice cream bar
Fotó: 101cats / Getty Images

„Egyre nagyobb az igény a vegán termékek iránt, a vegán Magnum és Carte d’Or, valamint az egyéb tejmentes termékeink forgalma dinamikusan nő, új fogyasztókat megnyerve a kategóriának, ezért erre a trendre a jövőben is építeni fogunk. Az idei év egyik legnagyobb meglepetése a hozzáadott cukrot nem tartalmazó Magnum multipack sikere volt. Tudjuk, hogy a jégkrém továbbra is az ízről és a mindennapi kényeztetésről szól, de az egészségtudatos fogyasztókról sem szabad megfeledkeznünk” – emelte ki Brodár Szilvia.

A szezon közepén is árat kellett emelni

Az alapanyagok drágulása más élelmiszer-kategóriákhoz hasonlóan az Unilever minden várakozását felülmúlta, ráadásul hónapról hónapra érkeztek az új, kedvezőtlen hírek. Ez azt eredményezte, hogy a vállalat kénytelen volt a szezon közepén is árat emelni. A mintegy 15 százalékos áremelés már részben fedezi az extra költségeket. A vállalat a tájékoztatása szerint természetesen 

más módokon is igyekszik a többletköltségeket kompenzálni, például a gyártási hatékonyság növelésével, a selejtarány további csökkentésével vagy a felhasznált csomagolóanyag-mix változtatásával.

Az energiaárak drasztikus növekedése is nagyon kedvezőtlenül érinti a jégkrémpiacot, hiszen egyszerre nőttek a gyártás, a fagyasztva raktározás, a szállítás, valamint a forgalmazó partnereknél kihelyezett fagyasztóládák üzemeltetésének költségei. A koncessziós disztribútor- és vevőpartnerek számára is fontos a termékek árának emeléséből származó többletbevétel, mert ebből tudják fedezni az energiaárak növekedéséből adódó többletköltségeiket.