Hatalmas a kereslet a világ legdrágább luxusórái iránt. Az LVMH-hoz, a világ legnagyobb luxusmárkacsoportjához tartozó órák eladásai az idei első hét hónapban 45 százalékkal nőttek a 2021-es rekordszinthez képest. A gyártók jelezték, hogy nem tudják tartani a lépést a megrendelésekkel, így aki vásárolna, az készüljön a hosszú várakozási időre – írta meg a Bloomberg.

A Rolex és a Patek Philippe mellé az LVMH-hoz tartozó Zenith is csatlakozott a mérföldes várólistákon. A svájci luxusóragyártó iránti érdeklődés a Chronomaster Sport és a Defy Skyline modellek piacra dobásával ugrott meg nagyobb mértékben. Az előbbi nagyjából 4 millió forintos áron fut a szalonokban, az utóbbiért pedig 3,5 millió forintot kell lecsengetni.

Alkatrészhiánnyal küzdünk. Egyelőre biztosan hosszú várakozási időre kell számítaniuk az ügyfeleinknek

– mondta Julien Tornare, a Zenith elnök-vezérigazgatója.

Geneva,,Switzerland,,March,2019:,Zenith,Window,Store,With,Fashionable,Mechanical
Fotó: Shutterstock

A Zenith mellett olyan márkák iránt hatalmas az érdeklődés, mint a Rolex, az Audemars Piguet és a Patek Philippe. Ezekhez az órákhoz nem lehet sorban állás nélkül hozzájutni. A hatalmas érdeklődésre való tekintettel a Zenith már tervezi az újabb modelleket, ilyen lesz a Chronomaster Originalból várható retró kiadás.

A Zenith órák eladásai összességében emelkednek Tornare szerint. Elmondta, hogy az év első hét hónapjában az eladásaik 45 százalékkal nőttek a 2021-es rekordévhez képest. Ennél jobb értékesítési számokat nem produkált a márka, amióta 1999-ben az LVMH felvásárolta.

Ez nagyon pozitív eredmény egy még mindig gyengélkedő gazdasági környezetben

– mondta Tornare, utalva a kínai zéró-Covid-politika okozta folyamatos fennakadásokra az ellátási láncokban, valamint az Egyesült Államok és Európa gyengélkedő gazdasága miatti aggodalmakra.

A Morgan Stanley és a LuxeConsult elemzői úgy becsülik, hogy a svájci Le Locle városban található Zenith 2021-ben nagyjából 112 millió svájci frank értékben értékesíthette az óráit. Az LVMH nem hozza nyilvánosságra az egyes óramárkáinak az eladásait. A vállalatcsoporthoz tartozik még a TAG Heuer és a Hublot is.

Európa-szerte növekszik a luxusóralopások száma

Egykor az ékszerlopás gondos szakértők munkája volt, de mostanra a kontinens nagyvárosaiban a kisstílű bűnözők is beszálltak az üzletbe, és az ő módszereik sokkal erőszakosabbak.