A német BMW csoport 2022-ben mintegy százezerrel kevesebb, 2,4 millió autót adott el, de ebből több mint kétszer annyi volt az elektromos, mint tavalyelőtt. A vállalat azt tervezi, hogy idén tovább növeli a villanyautók kínálatát – írta a Reuters.

Anniversary event ?50 years of BMW high-rise?.
Fotó: Frank Hoermann / Sven Simon / AFP

A BWM márkájú autókból tavaly 2,1 millió darab kelt el, szemben a 2021-es rekordnak számító 2,2 millióval. A kínai zéró-Covid-politika jelentősen megzavarta a gyártást, miközben az európai a keresletet csökkentette.

Ennek ellenére a BMW eddig magasabb árakkal ellensúlyozni tudta a kiesést, és a harmadik negyedévi nyeresége is jelentősen megemelkedett.

 

A BMW árfolyama
 

Az autógyártó azt tervezi, hogy 2023-ra 15 százalékra emeli az akkumulátoros elektromos járművek arányát a teljes értékesítésben. Az idén elért 10 százalék is mutatja, hogy az emberek egyre jobban érdeklődnek a környezetkímélő megoldások iránt

– mondta a BMW szóvivője.

Bár a gazdasági helyzet az átlagvásárlót elriasztja az új autók piacáról, a vállalat által kínált luxusgépjárművek a tehetősebb felhasználók körében továbbra is kelendők, az és a klímavédelmi törekvések pedig az elektromos modelleket kifejezetten vonzóvá teszik. A BMW az elmúlt években rengeteget fektetett a villanyautók gyártásába és fejlesztésébe, és a tavalyi adatok azt mutatják, hogy valószínűleg jó lóra fogadott.

A csoport január 10-én jelenti be a teljes 2022-es értékesítési adatait.