Az Adidas szerdán visszavonta a védjegykérelmet, 48 órával az után, hogy arra kérte az amerikai védjegyhivatal, hogy utasítsa el a Black Lives Matter három párhuzamos csíkot tartalmazó védjegyének kérelmét. 

REUNION, FLORIDA - JULY 14: Heber #9 of New York City FC wears a "Black Lives Matter" shirt before a Group A match against Orlando City SC as part of MLS is Back Tournament at ESPN Wide World of Sports Complex on July 14, 2020 in Reunion, Florida.
Fotó: Mark Brown / Getty Images

 

Az Adidas a lehető leghamarabb visszavonja a Black Lives Matter Global Network Foundation védjegykérelmével szembeni kifogását

 

 – áll a cég közleményében. A Reuters számolt be arról, hogy a sportmárkához közel álló forrás szerint a gyors meghátrálást az okozta, hogy 

az Adidas védjegykifogását az emberek a Black Lives Matter küldetésének kritikájának értelmezhetik. 

A Világgazdaság is megírta, hogy a német cég a beadványában közölte, hogy

a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja zavart kelthet a közvéleményben. 

A fekete politikai szervezet 2020 novemberében nyújtotta be a védjegy iránti kérelmet, amely lefedte a sárga háromcsíkos dizájnt, amelyet jó néhány terméken, köztük ruházaton, kiadványokon, táskákon, karkötőkön és bögréken kívántak használni. A sportruhamárka azzal érvelt, hogy a vásárlók azt gondolnák, hogy a Black Lives Matter dizájnnal ellátott termékek az Adidashoz kapcsolódnak. 

A sportszergyártó pénzügyi nehézségekkel küzd, miután véget vetett a jövedelmező Yeezy cipőpartnerségnek Kanye Westtel a közösségi médiában és interjúkban tett antiszemita megjegyzései miatt. Sajtóértesülések szerint az Adidas befejezte az Ivy Park együttműködését Beyoncéval is. A cég szerződése a popsztárral ez év végén jár le.