Az Adidas szerdán visszavonta a védjegykérelmet, 48 órával az után, hogy arra kérte az amerikai védjegyhivatal, hogy utasítsa el a Black Lives Matter három párhuzamos csíkot tartalmazó védjegyének kérelmét.

Az Adidas a lehető leghamarabb visszavonja a Black Lives Matter Global Network Foundation védjegykérelmével szembeni kifogását
– áll a cég közleményében. A Reuters számolt be arról, hogy a sportmárkához közel álló forrás szerint a gyors meghátrálást az okozta, hogy
az Adidas védjegykifogását az emberek a Black Lives Matter küldetésének kritikájának értelmezhetik.
A Világgazdaság is megírta, hogy a német cég a beadványában közölte, hogy
a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja zavart kelthet a közvéleményben.
A fekete politikai szervezet 2020 novemberében nyújtotta be a védjegy iránti kérelmet, amely lefedte a sárga háromcsíkos dizájnt, amelyet jó néhány terméken, köztük ruházaton, kiadványokon, táskákon, karkötőkön és bögréken kívántak használni. A sportruhamárka azzal érvelt, hogy a vásárlók azt gondolnák, hogy a Black Lives Matter dizájnnal ellátott termékek az Adidashoz kapcsolódnak.
A sportszergyártó pénzügyi nehézségekkel küzd, miután véget vetett a jövedelmező Yeezy cipőpartnerségnek Kanye Westtel a közösségi médiában és interjúkban tett antiszemita megjegyzései miatt. Sajtóértesülések szerint az Adidas befejezte az Ivy Park együttműködését Beyoncéval is. A cég szerződése a popsztárral ez év végén jár le.