A dél-koreai elektronikai óriás, a Samsung működési eredménye nagyot zuhant az első negyedévben, mivel a memóriacsipek ára tovább csökkent, a kereslet pedig továbbra is gyenge.

A Samsung első negyedévi bevétele 63700 milliárd koreai von volt (körülbelül 46,7 milliárd dollár), ez elmaradt az elemzők által várt konszenzusos 63 900 milliárd von becsléstől.

Microchip Photo Illustrations
Fotó: NurPhoto / AFP

A vállalat üzleti eredménye 640 milliárd koreai von (nagyjából 478,55 millió dollár), alacsonyabb az egy évvel korábbi 14 120 milliárd vonnál. A cég a hónap elején útmutatást adott ki, amely szerint az első negyedéves nyereség 600 milliárd koreai von lesz. Ez a társaság legalacsonyabb eredménye 2009 első negyedéve óta – számolt be a CNBC

Miután a hónap elején jelentős profitcsökkenést prognosztizált, a Samsung közölte, hogy a kisebb riválisok, például az SK Hynix és a Micron példáját követve csökkenti a memóriacsip-gyártást.

„A Samsung Electronics beszámolt az első negyedév kiábrándító számairól, ugyanakkor jelentős termeléscsökkentést is bejelentett a memóriacsipek súlyos visszaesése közepette. 

Ezt követően a piac pozitívan reagált a hírre” – mondta csütörtökön SK Kim, a Daiwa Securities Capital Markets munkatársa a CNBC Squawk Box Asia című műsorában. 

A Samsung a világ legnagyobb memóriacsip-gyártója, amely a személyi számítógépektől az okostelefonokon át az adatközpontokban lévő szerverek gyártásáig mindenhol jelen van. Az International Data Corporation adatai szerint a PC-szállítások meredek, 29 százalékos éves csökkenést mutattak az első negyedévben, ami a csipek árának csökkenéséhez vezetett az elmúlt hónapokban a magas készletek és a kereslet hiánya miatt.

A világjárvány idején az okostelefon- és a PC-gyártók csipeket halmoztak fel, mivel a fogyasztói eszközök iránti kereslet növekedett, de most a túlzott készletekkel küzdenek, mert a fogyasztók az emelkedő miatt visszafogják ezek vásárlását. 

Eltűnhet a Google a Samsung telefonjairól

A Bing lehet az alapértelmezett kereső a Samsung telefonjain. Ez a Google előtt álló legnagyobb kihívás a keresések piacán.