A Spotify több mint egy évtized után először emeli az árait a mintegy 200 millió hirdetésmentes előfizetőjének. A cég közlése szerint a piac tovább fejlődött a Spotify indulása óta, és a változtatások segíteni fogják a vállalatot abban, hogy továbbra is értéket tudjon nyújtani a rajongóknak és az előadóknak.

Berlin,,Germany,July,2019:,Woman,Holding,A,Iphone,Xs,Opening
Fotó: Shutterstock

Az Egyesült Államokban a Spotify Premium Individual ajánlata 9,99 dollárról (több mint 3400 forint) 10,99 dollárra (több mint 3700 forint) emelkedik, a Premium Duo csomag ára pedig 12,99 dollárról (több mint 4400 forint) 14,99 dollárra (több mint 5100 forint). A cég Premium Family csomagjának ára 15,99 dollárról (több mint 5400 forint) 16,99 dollárra (több mint 5800 forint) változik, a hallgatói ajánlat pedig 4,99 dollárról (több mint 1700 forint)  5,99 dollárra  (több mint 2000 forint) módosul. A CNBC cikke szerint 

a bejelentést követően a Spotify részvényei 5 százalékot estek 

hétfő reggel.

A Spotify közlése szerint több más országban is növeli árait, köztük Kanadában, az Egyesült Királyságban, Mexikóban, Ausztráliában, Franciaországban vagy Spanyolországban, a meglévő előfizetőket e-mailben értesítik az árváltozásokról, és egy hónap türelmi időt kapnak az új árak életbe léptetése előtt. 

Megemelik a díjakat a szomszédos Szlovéniában, Ausztriában, Szlovákiában és Szerbiában is, ugyanakkor Magyarországon nem lesz drágább a szolgáltatás.

Az online platformokon Azahriah tarolt itthon, Eminem és Styles is bottal üthette a nyomát

A magyar fiatalok többsége a Spotifyon és a YouTube-on hallgat zenét. A lineáris rádiózás háttérbe szorult hazánkban is.