A magyar közönség 2022-ben a legtöbbször Azahriah és Desh Pullup című számát hallgatta a Spotifyon, amely csaknem 6,5 millió lejátszást jelent. Ugyanezen a zenei streamingszolgáltatón a világ legnépszerűbb dalának Harry Styles As It Was című dala tekinthető, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le a platformon tavaly – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb jelentéséből.

Fotó: Kiss Annamarie / Hajdú-Bihari Napló

A Spotify és a YouTube heti gyakorisággal hozza nyilvánosságra az adatait mind globális, mind országos szinten. Hivatalos éves toplista hiányában az NMHH a publikus adatokra támaszkodva készítette el az éves eredményeket, összeszámolva a teljes év során felgyülemlett hallgatottságot, nézettséget.

A Spotify 2022-ben 488 millió felhasználóval és 205 millió előfizetővel büszkélkedhetett. Éves szinten 433 millióan jelentkeztek be, ebből 188 millió felhasználó előfizető is. Napi szinten a felhasználók 44 százaléka lép be az oldalra. A közönség 26 százaléka 24 év alatti. A legtöbb időt napi szinten az észak-amerikaiak töltik a platformon (140 perc), majd az afrikai és közel-keleti régióban élők (124 perc) következnek a sorban. Az európaiak a sor végén kullognak (99 perc).

A legtöbbet játszott előadó a Spotify világranglistája szerint Bad Bunny volt. A név egy 28 éves férfit rejt, akinek a dalait az év során több mint ötmilliárdszor streamelték. A második helyezett Harry Stylest másfél, a harmadik helyen álló Taylor Swiftet pedig 2,3 milliárddal kevesebbszer hallgatták, mint Bunnyt.

A Spotify adatai alapján a világ legnépszerűbb zeneszáma Harry Styles 2022. április 1-jén debütáló As It Was című műve lett, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le.

Az angol énekes – aki nem rokona a magyar labdarúgó-válogatottban szereplő Callum Stylesnak – a hazai hallgatók körében is népszerű volt 2022-ben itthon a nyolcadik helyen zárt. A magyarországi ranglista élén két hazai fiatal, Azahriah és Desh végzett.

A Pullup című szerzeményüket 2022-ben csaknem hat és fél milliószor játszották le.

Külön érdekesség, hogy több mint három éve, 160 hete folyamatosan a magyar top 200-ban található Dzsúdló és Lil Frakk Lej című műve, amelyet csak 2022-ben 3,8 milliószor streameltek.

A YouTube a Facebook után a világ második leglátogatottabb weboldala, több mint 65 ezer nyilvános csatornával és évente 2,6 milliárd felhasználóval büszkélkedhet, illetve 80 millió előfizetője van.

2021-ben a legmagasabb nézettséget elérő zeneszám 1,7 milliárdos megtekintést ért el, 2022-ben ez a szám 1,33 milliárdra csökkent. Az oldal slágerlistáira nagy hatással volt India a maga 1,4 milliárdos népességével. Nem véletlen, hogy a világ húsz legtöbbször megtekintett előadója közül 11 indiai. Figyelemre méltó, hogy hárman a 3,2 milliós népességű USA társult államából, Puerto Ricóból származnak. A kalkuttai Alka Yagnikot 18 milliárdszor látta a föld 7,9 milliárd lakosa. Rajta kívül Bad Bunnynak és a Blackpinknek sikerült első helyezést elérnie az év során legalább egy hét erejéig.

Váratlan fordulat Azahriah arénabeli rekordjának ügyében – G.w.M is elmondta a véleményét

Mégsem Azahriah minden idők legfiatalabb előadója, aki megtöltötte a budapesti sportarénát. Eközben a vele szópárbajt vívó G.w.M az Instagramon azt írta, sokan összekeverik a határozottságot a gizdasággal.

A magyar közönség elsősorban a magyar előadókra kíváncsi a YouTube-on. Akárcsak 2021-ben, ezúttal is húszból mindössze egyetlen volt a külföldi, az amerikai Eminem. Sokkal nagyobb mozgások jellemzik a hazai toplistát, mint a globálist. Egy-egy új sláger pár nap alatt sokmilliós nézettséget hoz, de a folyton érkező újdonságok leszorítják egymást a dobogóról.

A legnézettebb a magyarok körében 2022-ben a 21 éves Azahriah volt.

A rádiós top 20-ból hárman vannak jelen a YouTube-os top20-ban: a Halott Pénz (rádiós 2.), a Follow The Flow (4.) és a Bagossy Brothers Company (10.). A 2022-ben 122 milliószor megtekintett Azahriáh-t 6774-szer hallhattuk a rádiókban ugyanebben az évben, ezzel a 85. helyezést érte el. Olyan nincs közöttük, akit egyszer sem szerkesztettek volna a rádiók műsoraiba.

A magyarok jelentős csoportja (főleg a fiatalok) távol maradnak a rádiók lineáris adásaitól. A Spotify, a YouTube és megannyi online tartalomszolgáltató platformján saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét, amelyben a hosszú éveken át fejlszetett algoritmusok segítik őket.

A zenei streamingplatform legsikeresebbjei közül egyetlen zenekar sem került be a rádiós top 20-ba. Ezzel ellentétben Ákos, a Bagossy Brothers Company, a Bon Bon, Caramel, a Follow The Flow, Győrfi Albert, a Halott Pénz, a Honeybeast, a Hooligans, az Irie Maffia, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Margaret Island, a New Level Empire, a Republic, Rúzsa Magdi, a Soulwave, Szakács Gergő és a Wellhello mind olyan, aki, illetve amely a rádiós top 20-ban végzett, a Spotifyon azonban minimális sikereket értek el.