Egy amerikai bíró elutasította a Burger King beadványát, amelyben annak a keresetnek a semmissé tételét kérte, amelyet azért indítottak a gyorsétterem ellen, mert a Whopper a hirdetéseken jóval nagyobbnak tűnik, mint a valóságban.

A bíróság döntése szerint tehát a Burger King nem ússza meg az eljárást, meg kell védenie magát azzal a váddal szemben, hogy a reklám és a valóság között akkora a különbség, hogy az már szerződésszegésnek számít.

Fort,Wayne,-,Circa,April,2017:,Burger,King,Retail,Fast
Fotó: Shutterstock

A csoportos pert elindító vásárlók szerint a gyorsétteremlánc plakátjain az összetevők kilógnak a buciból, és úgy tűnik, mintha az 35 százalékkal, a benne lévő hús pedig több mint kétszer több lenne a valóságosnál – írja a Reuters.

A Restaurant Brands International tulajdonában lévő Burger King szerint azonban nem szükséges pontosan ugyanolyan hamburgert felszolgálniuk, mint ami a hirdetésen látható. A bíróság döntése szerint a vásárlók gondatlanság és jogcím nélküli gazdagodás ügyében is perelhetik a láncot. Ugyanakkor szemben az üzletekben található plakátokkal, a bíróság a tévé- és online reklámok alapján indított eljárást megszüntette, mondván, azok nem utaltak a burgerek méretére.

Hasonló eljárás a McDonald’s és a Wendy’s ellen is indult. Mindegyik eljárásban ötmillió dollárt szeretnének a károsultak.