A dél-koreai LG Display szerdán arról jelentett, hogy a következő három hónapban a fogyasztói elektronikák fellendülésével ismét nyereséges lesz, ami hatalmas előrelépés lenne a hat egymást követő negyedéve mínuszban teljesítő vállalat számára – írta a Reuters.

lg display
Fotó: AFP

A személyi számítógépek, a televíziók és az okostelefonok iránti kereslet a globális gazdasági problémák és a megélhetési költségek emelkedése miatt jelentősen visszaesett a tavalyi évhez képest, amit az olyan beszállítók is megszenvedtek, mint az LG Display, amely például az Apple termékeihez gyárt képernyőket.

A készletek egész évben csökkentek, és már most is érezhető, hogy a fellendültek az új rendelések. Arra számítunk, hogy a negyedik negyedévben végre irányt váltunk, és újra nyereségesek leszünk 

– mondta Sung-hyun Kim, a vállalat pénzügyi igazgatója.

Az LG jelentése alapján a közép- és nagy méretű szerves fénykibocsátó diódás (OLED) kijelzők és az új mobiltelefonok panelszállítmányai és megugrottak, hogy kielégítsék az év végi szezonális keresletet.

Az gyártó részvényei 8 százalékot emelkedtek a reményteli közlemény után, szemben a piac 0,7 százalékos csökkenésével.

 

Az LG bejelentése a bővebb piaci hangulatot tükrözi, hogy az ünnepek közeledtével jelentős fellendülés és profitnövekedés várható. Arra számítunk, hogy a vállalat idén körülbelül 55 millió készülékhez szállít kis- és középméretű OLED-et, és ennek körülbelül a fele a negyedik negyedévben kerül ki 

– mondta Jeff Kim, a KB Securities kutatási vezetője. Szerinte ezt az iPhone iránti gyenge kereslet sem fogja hátráltatni, mivel az LG csak a csúcskategóriás modellekhez szállít, és az iPhone 15 Pro és Pro Max teljesítménye pedig „egyelőre sziklaszilárd”.

A gyártó több mint 490 millió dollár működési veszteséget könyvelt el a július-szeptemberi negyedévben, szemben a második negyedéves 881 millióval, a vállalat és az elemzők pedig abban bíznak, hogy ez a tendencia év végéig a nyereségességig fog vezetni.