A Counterpoint Research adatai szerint 8 százalékkal zsugorodott az okostelefonok globális piaca, ezzel a legalacsonyabb harmadik negyedévet produkálva az elmúlt tíz évben. Ez főleg azzal magyarázható, hogy az olyan főbb márkák, mint az Apple és a Samsung iránt egyre visszafogottabb a kereslet.

Smart,Customer,Choosing,Smartphone,In,The,Mobile,Phone,Shop.,Difficult
Fotó: Shutterstock

A Reutersnek szolgáltatott adatok alapján kijelenthető, hogy még az olyan nagy és népszerű márkák terjeszkedésével, mint a kínai Xiaomi, így is érezhetően harmadik negyedéves mélypontot ért el az okostelefon-piac. 

Az Apple 8 százalékos, a Samsung 13 százalékos csökkenést tudhat magáénak.

Ennek ellenére a szállítmányozás 2 százalékkal meghaladta a második negyedéves számokat, amely reményteli lehet a nagy vállalatoknak az elmúlt két év folyamatos csökkenése után. A Counterpoint a szeptemberben piacra került iPhone 15 termékcsaládot említette, mint olyan tényezőt, amely elősegítheti a növekedés felélesztését a fejlett piacokon, mint például az Egyesült Államokban, Európában és Koreában.

Az Apple eddigi legnagyobb sikere lehet az iPhone 15, itthon a kedvező ár miatt is szépen fogyott

Az iPhone 15 a debütálása utáni első két hétben olyan jól fogyott, hogy a készletek nem tudták tartani a lépést a kereslettel. Az Apple partnere, az iSTYLE közép-európai vezetője a Világgazdaságnak beszélt az idei iPhone-széria eddigi eredményeiről, valamint a várakozásokról.

A Counterpoint elemzője szerint az indiai ünnepi szezon és a kínai év végi leárazások jelentősen fellendíthetik a keresletet, ezzel kiegyenlítve a harmadik negyedévet.

Az Ericsson is megérezte a harmadik negyedéves visszaesést, a vállalat 8500 munkavállalót volt kénytelen elküldeni. A cég 5G-s hálózati eszközei iránti észak-amerikai kereslet visszaesése miatt a harmadik negyedéves bevételek az előző év azonos időszakához mérten 5 százalékkal, 64,47 milliárd koronára zuhantak.