BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telekom: új tévécsatornák jelennek meg heteken belül

Az RTL számára kulcsfontosságú a kínálatának bővítése, a TV2 ugyanis történelmi vereséget mért rá.

Elérhetővé válnak az RTL Magyarország új csatornái a Magyar Telekomnál – erről a kereskedelmi tévétársaság adott tájékoztatást.

Telekom: új tévécsatornák jelennek meg február végétől. Fotó: Róka László/MTI

A bejelentést a Média1 idézi, ebből pedig kiderült, hogy az RTL által tavaly decemberben elindított új csatornák kerülnek be a disztribúciós partner kínálatába. Egészen pontosan

  • az RTL OTTHON, 
  • a Kölyökklub, 
  • a Sorozatklub 
  • és a Moziklub

csatornákról van szó. Az is eldőlt, mikortól foghatók a Telekom kínálatában: heteken belül, február 29-től. Mindez azt jelenti, hogy potenciálisan közel egymillió újabb háztartásban válnak elérhetővé ezek a csatornák, méghozzá a 2020 után bevezetett Telekom IPTV Szuper Családi, a Telekom TV Szuper Családi és Telekom TV M és L-díjcsomagokban.

Ezzel az RTL megduplázza az új csatornáinak elérését, hiszen eddig ezek csak DIGI-nél (csak kábelen), a Yettelnél és a Direct One-nál voltak nézhetők. A terjeszkedés sorskérdés az RTL Magyarország szempontjából, amely történelmi vereséget szenvedett el a TV2 csoporttól. Ahogy arról a Világgazdaság is írt tavaly ősszel, több mint húsz éve nem volt akkora nézettségi különbség a TV2 javára az RTL-lel szemben, mint 2023-ban. A magyar televíziózás piacán egyértelműen őrségváltás történt.

Az RTL az előző év végén bevezetett új csatornáival növelni akarja a médiavállalt portfóliós nézettségét, hogy ki tudja szolgálni a reklámozói igényeket. Mindez a szakmában nagy meglepetést okozott, mivel az RTL korábban határozottan elzárkózott attól, hogy csatornaszám-bővítéssel emelje a nézőszámát, ahogy azt korábban a TV2 csoport is tette.

Történelmi fordulat: a TV2 lett a magyarok kedvence, az RTL elveszíti a nézőit

Több mint húsz éve nem volt akkora nézettségi különbség a TV2 javára az RTL-lel szemben, mint idén. A magyar televíziózás piacán őrségváltás történt. A piacvezető kereskedelmi televízió elnöke, Vaszily Miklós a Világgazdaságnak adott interjújában a csapatmunkával magyarázta a fordulatot, és azzal, hogy a TV2 egyre jobban érzi, mi kell a magyar nézőknek. A fogyasztói szokások ugyanis megváltoztak, és ezt jól mutatja a Szoboszlai-hatás: amióta az ifjú magyar tehetség Angliába igazolt, már az is megtörtént, hogy többen követték a Liverpool meccsét, mint az itthon örökös kedvencnek számító Fradiét.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.