BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az export mentheti meg a magyar webáruházakat a kínai dömpingtől

A belföldi webáruházak 2023-ban kevesebb terméket adtak el, mint egy évvel korábban.

Az idei első negyedévben is folytatódott a magyar e-kereskedelem lendületvesztése a Covid -évek hipernövekedése után: forgalmi alapon már csak 6,1 százalékos bővülést produkált a szektor. Az adatok szerint ezt a visszafogott növekedést nem a magyar webáruházak generálták – forgalmuk inkább csökkent –, hanem inkább az olcsó kínálattal és reklám-szőnyegbombázással operáló kínai kereskedők. Mivel továbbra is kevés a külföldre értékesítő hazai kereskedő, az export kiaknázatlan lehetőséget és megoldást is jelenthet a magyar cégeknek – közölte a Packeta.

Zasilkovna.cz
Fotó: Lukas Wagneter

A közlemény szerint 

a belföldi webáruházak 2023-ban 7,9 százalékkal kevesebb terméket adtak el, mint egy évvel korábban. Az okok között az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése és a kínai e-kereskedők térhódítása áll. 

Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – mutatott rá a GKID kutatócég című átfogó piaci jelentése.  

Gyengélkedik az e-kereskedelem, közben pedig a Temu tarol

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint.

A nagyobb kínai kereskedők az EU 2021-es vámszabályzás-változása után újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek fel az európai vásárlóknak. Ezzel a vásárlóerő csökkenése miatt a magyar – és általában európai – vásárlók nyitottabbá váltak az olcsóbb kínálatra. Az ázsiai kereskedők helyi nyelvekre fordították felületeiket, és rendkívül intenzív online reklámkampányt kezdtek. A legnagyobb globálisan hódító, elsősorban kínai kereskedők több mint 1 millió magyar vásárlóval büszkélkedhetnek 2024 első negyedévében. A GKID szerint ez már nemcsak az online, hanem a hagyományos kereskedelem számára is kihívást jelent.

A Packeta rendszerének használatával is megfelelhetnek a webshopok a postarendeletnek

A csomagküldő cég partnerei között az MPL is megtalálható, így az ő rendszerüket használva a webáruházak meg is felelnek a hónap végén hatályba lépő kormányrendeletnek.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.