A Spotify további áremelésekre készül, miközben új funkciókba fektet és egymilliárd felhasználót céloz meg – közölte a tőzsdén jegyzett zenei streamingvállalat egyik vezetője.
Alex Norström, a Spotify társelnöke és kereskedelmi igazgatója a Financial Timesnak elmondta: az áremelések a hétköznapi üzletmenet részévé váltak, miután hosszú éveken át változatlanul tartották az árakat. Hozzátette ugyanakkor, hogy a magasabb díjakat új szolgáltatások és funkciók bevezetése kíséri.
A Spotify mindössze két éve kezdte el emelni az árakat. A lépést üdvözölték a befektetők, akik azt szerették volna, hogy a cég a hosszú ideig tartó előfizetőszám-növekedés után a nyereségességre összpontosítson.
Az áremelések és a költségcsökkentés 2024-ben az első éves nyereséghez vezettek.
A vállalat a hónap elején közölte, hogy szeptembertől egyes piacokon emelkednek a prémium-előfizetések havi díjai. A hír hatására részvényei közel 10 százalékkal emelkedtek. Norström szerint az emberek az áremelések ellenére is előfizetnek, ráadásul a Spotify „egyre nagyobb piaci részesedést szerez”.
A világ népességének valamivel több mint 3 százaléka fizet nekünk rendszeresen. Úgy gondolom, még rengeteg lehetőség van az előfizetői szám növelésére
– jegyezte meg.
A Spotify múlt hónapban közölte, hogy előfizetőinek száma
Norström előrejelzése szerint a streamingcég a jövőben akár egymilliárd felhasználót is elérhet.
Több mint negyedmilliárd előfizetőnk van havonta, és egyre többet használják a szolgáltatásunkat.
A vállalat a héten közölte, hogy a felhasználók eddig közel 9 milliárd lejátszási listát hoztak létre, és bevezettek egy új lehetőséget, amellyel személyre szabhatóvá válik a dalok közötti átmenet. A cég szeretné ösztönözni a felhasználókat listák készítésére és aktívabb részvételre, hogy ellensúlyozza a mesterséges intelligencia által generált tartalmak terjedését.
A Spotify emellett bővítette hangoskönyv és podcastszolgáltatásait, valamint olyan eszközöket kínál, mint például egy AI DJ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.