
Berúgja a milánói tőzsde ajtaját a luxuscipőmárka, amelyet még Taylor Swift is hord
A milánói tőzsde egyik legnagyobb nyitását produkálhatja a Golden Goose SpA luxuscipőmárka első nyilvános részvényárusítása (IPO). A Golden Goose megjelenése egyenetlen fellendülést eredményez az európai részvénypiacokon. A híres cipőmárka 100 millió eurót (39,1 milliárd forint) szeretne összegyűjteni az új részvények eladásából, tulajdonosa, a Permira magántőke-társaság pedig meg nem határozott mennyiségű meglévő részvény eladását tervezi. A Golden Goose luxuscipőmárka több amerikai sztár kedvence közé tartozik, mint például az egyre több védjegyet regisztráló Taylor Swift, vagy Chris Hemsworth, aki nemrég kapott csillagot a hollywoodi hírességek sétányán.

A luxuscipőmárka, amely berobbantja az olasz tőzsdét
A cég legalább 25 százaléka tőzsdére kerül – a Golden Goose értéke 3 milliárd euróra tehető, beleértve a nettó adósságot is. Ez azt jelzi, hogy a luxuscipőmárka részvénykibocsátása lesz Olaszország legnagyobb IPO-ja a Lottomatica SpA szerencsejáték-társaság tavaly májusi, legalább 599 millió eurós (234,4 milliárd forint) eladása óta – írja a Bloomberg. Az IPO volumene 2022-ben és 2023-ban visszaesett, mivel a központi bankok kamatemelésekkel csökkentették az inflációt, megnyugtatva a befektetőket. A piac fellendült, ugyanis
a cégek idén csaknem 13 milliárd dollárt gyűjtöttek tőzsdei bevezetések révén, ami több mint kétszerese az előző év azonos időszakában mértnek.
Az Egyesült Államokban a tőzsdei jegyzésekből származó bevétel idén összesen 17,2 milliárd dollár. Ennek ellenére a fellendülés vegyes volt, egyes vállalatok a tőzsdei bevezetés ellen döntöttek, mert nem tudják megszerezni a kívánt értékelést.
A sztárok ereje
A Golden Goose egyik titkos fegyvere a sztárok húzóereje: többek között Taylor Swift is népszerűsítette a luxuscipőmárka egyes termékeit, köztük az időjárási viszontagságokat megjelenítő sorozatot.
A Ball Star Wishes sorozat egyik férficipőpárja 740 dollár (290 ezer forint) a cég honlapján.
A Golden Goose olyan időszakban teszteli a piacot, amikor a luxusüzlet lassul. A francia Kering luxusmárkacsoport a múlt hónapban azt közölte, hogy a Gucci eladásai 18 százalékkal estek vissza az első negyedévben a kínai kereslet lassúsága miatt. A Golden Goose-nak egyelőre nincs miért aggódnia, hiszen az olyan sztárok, mint
- Taylor Swift,
- Selena Gomez
- és Chris Hemsworth
biztosítják, hogy kellő mennyiségű érdeklődőhöz eljusson a luxuscipőmárka híre, és bőven akad, aki hajlandó kifizetni több száz dollárt egy pár cipőért.
A Golden Goose az IPO bevételét adósságtörlesztésre kívánja fordítani.
A cég 2029-ig mintegy egymilliárd eurós nettó árbevételt tervez,
szemben a tavalyi 587 millió euróval. A vállalat új piacokba is befektet, hogy fiatalabb ügyfélkörhöz jusson – mondta Silvio Campara vezérigazgató. Üzleteinek mintegy 90 százaléka az Egyesült Államokból, Európából, Kínából és Japánból származik, ahol a fogyasztók átlagéletkora 36 és 51 év között mozog – mondta, majd hozzátette, hogy „egy másik stratégia az eladások fellendítésére a tornacipők személyre szabása lesz”.




