Már a tavalyi évet is gyengén zárta a Gucci, s idén egyébként is rájár a rúd a luxusmárkákra. Ahogy a pandémia távolodásával múlik a világvége hangulat, s lezárulnak a sokat emlegetett bosszúvásárlások, a divatipar krémje már nem hozza a korábbi formáját. Ma a párizsi tőzsdén a Gucci tulajdonos Kering részvényei zuhantak. Ahogy ilyenkor mindig, most is felmerült: érdemes már venni az olcsóvá vált részvényt?
A luxuscikkeket gyártó óriás, a Kering nincs egyedül azzal, hogy Kína gazdasági nehézségeinek tova gyűrűző hatásaival küzd. De a francia konglomerátum gondjai a legnagyobb márkája, a Gucci egyedi problémáiból is fakadnak.
Kedden késő este közölte a Kering, hogy az első félévi működési bevételek akár 45 százalékkal is zsugorodhatnak év per év alapon. A hír nyomán Párizsban beadták a papírt, mely 7 százalékot zuhant, s 6 éves mélypontra süllyedt az árfolyama. Csekély vigasz, hogy a brit rivális Burberry részvényei is estek 3 százalékot Londonban.
A kínai lassulásban nincs igazi információ, hiszen ez az egész luxusipart érinti. Ám a Gucci nem tudta kiheverni az ikonikus kreatív igazgató Alessandro Michele távozását. Azóta
a márka lázasan keresi az új trendet, de egyelőre nem találja.
A Gucci eladásai 21 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra csökkentek az elmúlt negyedévben. Ehhez képest az Yves Saint Laurent, a Kering második legnagyobb márkája értékesítései csak 8 százalékkal estek vissza.
A Gucci a Kering nyereségének kétharmadát adja, s kulcsmárkája a divatvállalatnak.
Még korai lenne belevenni a zuhanó Keringbe
– figyelmeztetett Rogerio Fujimori, a Stifel részvényelemzője, aki úgy véli: a Gucci új kollekciói még nem bizonyítottak.
A Kering idén eddig több mint 17 százalékot zuhant, míg a LVMH bő 10 százalékot emelkedett, a Hermes pedig 24 százalékot ralizott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.