A magyarok által is kedvelt márkáktól válik meg a Reckitt – több milliárd fontot kaszálhat a cég
A brit multinacionális fogyasztási cikkeket gyártó Reckitt Benckiser kétmilliárd font értékben (930 milliárd forint) válik meg több világszerte népszerű márkájától. A tisztítószerek mellett a csecsemőtápszer üzletágát is felülvizsgálja a vállalat.

A Reckitt Benckiser olyan márkákat adhat el, mint a Cillit Bang és az Airwick – írta meg a Bloomberg. Az elmúlt időszak gyengélkedése után ezekkel a tranzakciókkal indulna el ismét a növekedés útján a cég. A vállalat fontolóra veszi az anyatej-helyettesítő egységének eladását is. Ezekkel a termékekkel jogi problémákba ütköztek az Egyesült Államokban, illetve egy alapanyag raktárukat megrongálta egy tornádó Mount Vernonban.
A kiárusítás hírek azt követően bukkant fel, hogy a Reckitt 1-3 százalékra csökkentette idei árbevétel-növekedési kilátásait a 2-4 százalékról.
A Reckitt vezérigazgatója elmondta, hogy most azon dolgoznak, hogy racionalizálják a portfóliójukat. Kris Licht hozzátette, hogy olyan erős márkáikra akarnak koncentrálni, mint a Strepsils, Mucinex, Gaviscon és Durex. A Harpic, Vanish, valamint a Dettol és a Lysol tisztítószer márkákat is megtartaná a vállalat.
A Reckitt részvényei 25 százalékot estek az elmúlt 12 hónapban.
Az utóbbi időben aktivista is célba vették a Reckitt-tet. Júniusban a Bluebell Capital Partners közölte, hogy tárgyalásokat folytat a vezetőséggel, és azt javasolta, hogy a Reckitt válassza le higiéniai egységét a csoport többi tagjától.
A Reckitt azt mondta, hogy 2027 végéig csökkenteni kívánja költségeit, részben a megosztott szolgáltatások, az automatizálás és a generatív mesterséges intelligencia fokozottabb használatán keresztül.


