A Volvo teljesíteni ugyan nem tudja az elektromos átállás kapcsán maga elé állított célokat és határidőket, de azért rajta van a projekten. Ez a szerdán publikált novemberi értékesítési adatokon is látszik, melyekből kiderül, hogy a teljesen elektromos autóik (BEV) forgalma 21 százalékot tett ki a teljes havi értékesítésből, a tölthető hibridek pedig 27 százalékot, illeszkedve ahhoz a globális trendhez, amely a valamelyik hibrid hajtást helyezi előtérbe az egyre hosszabbra nyúló átállás folyamatában. A villanyautók és a plug-in hibridek (PHEV) eladásai egy év alatt kerek 40 százalékkal ugrottak meg.
A kínai Geely autógyártó csoport tulajdonában lévő svéd társaság 66 977 darab autót értékesített a múlt hónapban, ami szerény, 5 százalékos előrelépés a tavalyi teljesítményhez képest – de előrelépés. A cég Európában és Észak-Amerikában erősített, Kínában viszont a hazai márkákkal vívott egyre élesebb verseny novemberben sem a javára dőlt el.
Az év első tizenegy hónapjában a Volvo globálisan 689 585 autót adott el, ez 9 százalékos növekménynek felel meg, azaz a svédek csapata ehhez képest „száraz novembert” tartott. De nem Európában, ahol a BEV–PHEV-duó már a teljes, 31 611 darabos forgalom kétharmadáért felelt a Volvo értékesítési összesítése szerint. Az új generációs autók eladása egy év alatt 39 százalékkal bővült.
Meghatározó piac a svédek számára az Egyesült Államok, ahol novemberben 12 259 autójuk kelt el, ami 5 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbi mennyiségnél. A BEV–PHEV-hajtás itt 58 százalékos éves pluszt tud felmutatni, részesedése viszont csak 39 százalékos.
Említésre méltó, hogy Amerikában amíg az elektromos Volvók eladása 41 százalékkal, 493 darabra csökkent, addig a tölthető hibrideké megduplázódott, és 4301 ilyen modellre kerülhetett rendszám.
Kínában éves szinten 8 százalékkal kevesebb, 13 923 Volvo talált gazdára,
köztük a BEV–PHEV-páros flottája mindössze 13 százalékot képvisel. Azaz a világ legnagyobb autópiacán a márka inkább a belső égésű motorral szerelt SUV-ivel szerez híveket magának.
A Volvo topmodelljeinek értékesítése novemberben a következőképp alakult:
A Volvo 2030-ra kizárólag az elektromos autók gyártására akart átállni, azonban a botladozó trend miatt úgy döntött, hogy addigra kínálatának legalább 10 százaléka biztosan hibrid modell marad.
Bár az autógyártók és a beszállítók arra számítanak, hogy a jövőben felpörög az elektromos járművek iránti kereslet, az időközben elvégzett kapacitás- és technológiafejlesztési beruházások meghaladták a jelenlegi fogyasztói igényeket.
A Kínában gyártott elektromos Volvókra kivetett amerikai, kanadai és uniós büntetővámok miatt a Volvo szeptemberben csökkentette idei profitvárakozásait.
A Volvo Car stockholmi tőzsdén jegyzett részvényárfolyama kedvezően, 1,6 százalékos emelkedéssel fogadta a havi forgalmi beszámolót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.