
Német autóipar: a helyzet rosszabb, mint hitték – még több embert bocsátana el a Continental
A német Continental autóalkatrész-beszállító vállalat szerdán közölte, hogy a korábban bejelentett leépítéseit még több száz alkalmazottra kell kiterjesztenie, miközben az egész szektor a kereslet visszaesését és a magas energiaárakat nyögi.

A most bejelentett leépítések elsősorban németországi telephelyeket érintenének, és még a vállalat székhelyén, Hannoverben is lehetnek elbocsátások.
A csoport ezzel több mint hétezer munkahelyet szüntetne meg világszerte, egy évek óta tervezett szerkezetátalakítás keretein belül.
A vállalat szóvivője a Reutersnek elmondta, hogy az érintett dolgozóknak fel fognak ajánlani korengedményes nyugdíjazási csomagokat és egy esetleges áthelyezést a régió más gyártóihoz.
Az egyik legjobban érintett üzemükben, a németországi Wetzlarban azonban az elbocsátandó 360 alkalmazottnak – az eredeti 430-ból – nem ajánlanak fel ilyen csomagokat.
A Continental is összeroskad a német autóipari problémák súlya alatt
A vállalat a világ harmadik legnagyobb autóipari beszállítója és negyedik legnagyobb gumiabroncsgyártója, és fékrendszerekre, járműelektronikára, járműbiztonságra, hajtásláncra, futóműalkatrészekre, tachográfokra és egyéb alkatrészekre specializálódott az autó- és közlekedési ipar számára.
A német óriás azonban a szektor többi nagyvállalatához hasonlóan nem tud versenyképes maradni az európai piacon, ahol a magas energiaárak és az alacsony kereslet mellett külföldi riválisok tömegével is meg kellene birkóznia.
Meglepőt húzott a Continental, örülnek a befektetők
Nehéz periódusban vannak az autóipari beszállítók a kereslet visszaesése miatt, sorozatos leépítésekkel, gyárbezárásokkal próbálják költségeiket csökkenteni. A német Continentaltól most jó hír is érkezett a rossz mellé. Bár forgalmuk tovább csökken, profitjuk növekedésnek indult.
Ajánlott videók






