A német Continental autóalkatrész-beszállító vállalat szerdán közölte, hogy a korábban bejelentett leépítéseit még több száz alkalmazottra kell kiterjesztenie, miközben az egész szektor a kereslet visszaesését és a magas energiaárakat nyögi.
A most bejelentett leépítések elsősorban németországi telephelyeket érintenének, és még a vállalat székhelyén, Hannoverben is lehetnek elbocsátások.
A csoport ezzel több mint hétezer munkahelyet szüntetne meg világszerte, egy évek óta tervezett szerkezetátalakítás keretein belül.
A vállalat szóvivője a Reutersnek elmondta, hogy az érintett dolgozóknak fel fognak ajánlani korengedményes nyugdíjazási csomagokat és egy esetleges áthelyezést a régió más gyártóihoz.
Az egyik legjobban érintett üzemükben, a németországi Wetzlarban azonban az elbocsátandó 360 alkalmazottnak – az eredeti 430-ból – nem ajánlanak fel ilyen csomagokat.
A vállalat a világ harmadik legnagyobb autóipari beszállítója és negyedik legnagyobb gumiabroncsgyártója, és fékrendszerekre, járműelektronikára, járműbiztonságra, hajtásláncra, futóműalkatrészekre, tachográfokra és egyéb alkatrészekre specializálódott az autó- és közlekedési ipar számára.
A német óriás azonban a szektor többi nagyvállalatához hasonlóan nem tud versenyképes maradni az európai piacon, ahol a magas energiaárak és az alacsony kereslet mellett külföldi riválisok tömegével is meg kellene birkóznia.
Meglepőt húzott a Continental, örülnek a befektetők
Nehéz periódusban vannak az autóipari beszállítók a kereslet visszaesése miatt, sorozatos leépítésekkel, gyárbezárásokkal próbálják költségeiket csökkenteni. A német Continentaltól most jó hír is érkezett a rossz mellé. Bár forgalmuk tovább csökken, profitjuk növekedésnek indult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.