Mint sok más területen, úgy a YouTube háza táján is már megvannak a tervek, hogyan tudnák hasznosan felhasználni a generatív mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket. Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta: „nagyon optimista vagyok a YouTube jövőjét illetően. Még mindig csak az első vagy második játékrészben járunk. Még csak a jéghegy csúcsát érintettük, hogy mit érhetünk el olyan technológiákkal, mint a generatív mesterséges intelligencia”.
Ma a YouTube évente 50 milliárd dolláros bevételt termel az Alphabetnek, a Google anyavállalatának. Az amatőr videók platformjából olyan központtá nőtte ki magát, amely zenestreaminget, kábeltelevíziós előfizetéseket, élő sportközvetítéseket és jövedelmező bevételmegosztási lehetőséget kínál tartalomgyártóknak.
A YouTube kulcsfontosságúvá vált, mivel a Google alapvető keresési és hirdetési üzletágait antitrösztperek és mesterségesintelligencia-alapú riválisok fenyegetik,
amelyek a mobil- és asztali keresési piacot támadják. Bár 2023 nagy részében csökkent, a YouTube hirdetési bevételei visszapattantak, és 15 százalékkal, 25,7 milliárd dollárra nőttek 2024 első kilenc hónapjában. Bár ez csupán a 144 milliárd dolláros keresési hirdetési bevételek ötöde, az Alphabetnek szüksége van erre a pénzre. Az MI-ambíciók érdekében versenyt futva a Microsofttal és az Amazonnal, a vállalat 38,3 milliárd dollárra növelte adatközpontokra és chipekre fordított kiadásait.
Mohant 2023-ban nevezték ki vezérigazgatónak, miután öt évig termékfejlesztési igazgatóként dolgozott. Most egy mesterséges intelligenciával támogatott termékcsomagot indít, hogy a YouTube növekedésének következő szakaszát elősegítse. Az egyik kihívása, hogy az új AI-eszközök, mint például
az azonnali videó- és zenekészítés lehetősége, ne fordítsák az alkotókat a platform ellen, akik attól tartanak, hogy ezek az eszközök kiszoríthatják őket.
„Az MI az emberi kreativitást kell, hogy szolgálja. Ezek eszközök az alkotók kezében, nem pedig helyettesítőik. Ez az alapelvünk” – mondta Mohan. A vezérigazgató hangsúlyozza, hogy az alkotók kulcsszerepet játszanak az új stratégiában, hiszen az elmúlt három évben 70 milliárd dollárt fizettek ki előfizetési és hirdetési bevételekből partnereiknek – írja a Financial Times.
Kiemelt két kísérleti funkciót, amelyeket a Google MI-részlege, a DeepMind fejlesztett ki:
A YouTube még tavaly jelentett be nagy áremelést a Prémium-felhasználóknak: október 6-tól 2690 forint helyett 4790 forintot kell fizetni az előfizetésért. A cég a drágulással kapcsolatban azt írta, hogy meg kellett emelniük az árat „annak érdekében, hogy továbbra is el tudják látni feladatukat”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.