BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Románia Schengenben: kiderült az igazság, így akarják átcsábítani buszokkal a magyarokat a román Lidlbe vásárolni – ez szemfényvesztés

Időről időre ugyan divatba jön az elgondolás, hogy megéri külföldre átjárni vásárolni, de ez ezúttal sem tűnik megalapozottnak. Megtudtuk a részleteit az elmúlt napokban elhíresült szolgáltatásnak, amely Románia schengeni csatlakozását meglovagolva szervez bevásárlóbuszokat magyar vásárlóknak román boltokba. Hogy miért élne ezzel bárki, az rejtély: nem olcsó és nem ügyfélbarát.

Szinte az összes fontos információ napvilágot látott arról a cégről, amelyik buszokat szervez magyaroknak, hogy román boltokba vigye őket bevásárolni. Ebben az üzleti modellben azt követően láttak fantáziát, hogy Románia teljes jogú tagjává vált Schengennek, a schengeni övezetnek.

Románia, Schengen
Románia Schengenben: kiderült az igazság, így akarják átcsábítani buszokkal a magyarokat a román Lidlbe vásárolni – ez átverés / Fotó: Bencsik Adam

A Világgazdaság éppen egy hete írta meg, hogy különös felhívás lepte el február eső napjaiban több kelet-magyarországi város különböző közösségi médiás csoportjait. Ebben Románia boltjait, pontosabban a román boltokban való bevásárlást népszerűsítették egészen újszerű üzleti megoldással: márciustól személyszállító vállalkozás indul, hogy buszokkal vigyék ki a magyarokat bevásárolni román boltokba.

Az már az elején kiderült, hogy egyelőre kilencszemélyes kisbuszokkal veszi kezdetét a szolgáltatás debreceni és nyíregyházi indulással. Azt viszont titokban tartották, hogy pontosan melyik cég szervezi a bevásárlóbuszokat, és mennyit kell fizetni a helyekért. Utólag elmondható, talán nem véletlenül. Információink szerint ugyanis a hétvégén nem csak a szervező cég kilétét hozták nyilvánosságra, hanem a viteldíjakat is, így pedig már pontosan látszik, egyáltalán érdemes-e elgondolkodni a szervezett bevásárlóturizmuson, vagy sem.

Az előzetes szkepticizmus beigazolódni látszik.

Időről időre ugyan divatba jön az elgondolás, hogy megéri külföldre átjárni vásárolni, de ez ezúttal sem tűnik megalapozottnak. Persze a divat nem feltétlenül észszerű, mindenesetre miután

  • a román polci árakon a magyarországihoz képest eleve nem lehet túl sokat fogni (az olcsóbb termékek mellett jócskán vannak drágábbak is),
  • ehhez pedig hozzájön a román lej-euró váltási költsége,
  • aztán az útdíjak,
  • az üzemanyagköltség,
  • pluszban a rá áldozott félnapi idő,

hacsaknem az eleve ingázókról beszélünk, igazán nehezen tűnik kifizetődőnek Romániába átjárni bevásárolni. A tarifák ismeretében pedig kijelenthető, hogy ez akkor is igaz, ha valaki bevásárlóbuszt venne igénybe. Lássuk a részleteket!

Románia: így akarják átcsábítani a magyarokat bevásárolni

A legfontosabb fejlemény, hogy lapunk tudomása szerint egyáltalán nem egy hazai cég szervezi a Romániába irányuló bevásárlóturizmust a magyar vásárlók körében, hanem 

egy román korlátolt felelősségű társaság.

Vagyis román oldalon látták meg a fantáziát abban, hogy Románia (és Bulgária) 2025. január 1-jétől teljes jogú tagja lett a schengeni övezetnek, ezzel pedig megszűnt a személyellenőrzés a belső szárazföldi határokon. Azt is megtudtuk, hogy a túrákat valóban Debrecenből és Nyíregyházáról bonyolítanák célzottan két erdélyi városba, Nagyváradra és Nagykárolyba. Itt főképp a Kaufland és a Lidl kereshető fel. Fontos, hogy csak Debrecen–Nagyvárad és Nyíregyháza–Nagykároly járat választható. Ez tehát azt jelenti, hogy oda-vissza legalább 150-160 kilométeres, kétórás útra vállalkozik az, aki megváltja a helyét valamelyik bevásárlóbuszba.

Hogy miért tenne ilyet bárki, az már csak azért is rejtély, merthogy mindez ráadásul nem olcsó. Információink szerint ugyanis a szolgáltatás díja

  1. debreceni indulással 125 román lej vagy 25 euró,
  2. nyíregyházi indulással már 135 román lej vagy 27 euró.

Tehát 10-11 ezer forintba kerül csak az, hogy valaki beülhessen a buszba. A járatok ráadásul kizárólag a városok között közlekednének, azaz aki nem debreceni vagy nyíregyházi, az odajutást magának kell megoldania. Igaz, a későbbiek során valamiféle kedvezmény életbe léphet, amely valamennyit lefaraghat az árazásból.

Szintén kikötés, hogy aki lefoglalja a helyet, és akadályoztatás esetén nem mondja le legalább 24 órával az utazás előtt, az többé nem veheti igénybe a romániai cég szolgáltatását. A bevásárlásra négy órát biztosítanak, így aki reggel 6-kor buszba száll, az utazással együtt 13 órára érkezhet haza.

Ezek ismeretében kérdés, mekkora érdeklődés lesz az első útra, amely az ígéretek szerint március 1-jén esedékes, reggel 6 órai indulással. De nemcsak ez az időpont nem tűnik ügyfélbarátnak, hanem az sem, hogy valamilyen okból kifolyólag a viteldíjat egyedül készpénzben lehet kiegyenlíteni. Román számlát viszont legalább kiállítanak az utazásokról.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.