Szinte az összes fontos információ napvilágot látott arról a cégről, amelyik buszokat szervez magyaroknak, hogy román boltokba vigye őket bevásárolni. Ebben az üzleti modellben azt követően láttak fantáziát, hogy Románia teljes jogú tagjává vált Schengennek, a schengeni övezetnek.
A Világgazdaság éppen egy hete írta meg, hogy különös felhívás lepte el február eső napjaiban több kelet-magyarországi város különböző közösségi médiás csoportjait. Ebben Románia boltjait, pontosabban a román boltokban való bevásárlást népszerűsítették egészen újszerű üzleti megoldással: márciustól személyszállító vállalkozás indul, hogy buszokkal vigyék ki a magyarokat bevásárolni román boltokba.
Az már az elején kiderült, hogy egyelőre kilencszemélyes kisbuszokkal veszi kezdetét a szolgáltatás debreceni és nyíregyházi indulással. Azt viszont titokban tartották, hogy pontosan melyik cég szervezi a bevásárlóbuszokat, és mennyit kell fizetni a helyekért. Utólag elmondható, talán nem véletlenül. Információink szerint ugyanis a hétvégén nem csak a szervező cég kilétét hozták nyilvánosságra, hanem a viteldíjakat is, így pedig már pontosan látszik, egyáltalán érdemes-e elgondolkodni a szervezett bevásárlóturizmuson, vagy sem.
Az előzetes szkepticizmus beigazolódni látszik.
Időről időre ugyan divatba jön az elgondolás, hogy megéri külföldre átjárni vásárolni, de ez ezúttal sem tűnik megalapozottnak. Persze a divat nem feltétlenül észszerű, mindenesetre miután
hacsaknem az eleve ingázókról beszélünk, igazán nehezen tűnik kifizetődőnek Romániába átjárni bevásárolni. A tarifák ismeretében pedig kijelenthető, hogy ez akkor is igaz, ha valaki bevásárlóbuszt venne igénybe. Lássuk a részleteket!
A legfontosabb fejlemény, hogy lapunk tudomása szerint egyáltalán nem egy hazai cég szervezi a Romániába irányuló bevásárlóturizmust a magyar vásárlók körében, hanem
egy román korlátolt felelősségű társaság.
Vagyis román oldalon látták meg a fantáziát abban, hogy Románia (és Bulgária) 2025. január 1-jétől teljes jogú tagja lett a schengeni övezetnek, ezzel pedig megszűnt a személyellenőrzés a belső szárazföldi határokon. Azt is megtudtuk, hogy a túrákat valóban Debrecenből és Nyíregyházáról bonyolítanák célzottan két erdélyi városba, Nagyváradra és Nagykárolyba. Itt főképp a Kaufland és a Lidl kereshető fel. Fontos, hogy csak Debrecen–Nagyvárad és Nyíregyháza–Nagykároly járat választható. Ez tehát azt jelenti, hogy oda-vissza legalább 150-160 kilométeres, kétórás útra vállalkozik az, aki megváltja a helyét valamelyik bevásárlóbuszba.
Hogy miért tenne ilyet bárki, az már csak azért is rejtély, merthogy mindez ráadásul nem olcsó. Információink szerint ugyanis a szolgáltatás díja
Tehát 10-11 ezer forintba kerül csak az, hogy valaki beülhessen a buszba. A járatok ráadásul kizárólag a városok között közlekednének, azaz aki nem debreceni vagy nyíregyházi, az odajutást magának kell megoldania. Igaz, a későbbiek során valamiféle kedvezmény életbe léphet, amely valamennyit lefaraghat az árazásból.
Szintén kikötés, hogy aki lefoglalja a helyet, és akadályoztatás esetén nem mondja le legalább 24 órával az utazás előtt, az többé nem veheti igénybe a romániai cég szolgáltatását. A bevásárlásra négy órát biztosítanak, így aki reggel 6-kor buszba száll, az utazással együtt 13 órára érkezhet haza.
Ezek ismeretében kérdés, mekkora érdeklődés lesz az első útra, amely az ígéretek szerint március 1-jén esedékes, reggel 6 órai indulással. De nemcsak ez az időpont nem tűnik ügyfélbarátnak, hanem az sem, hogy valamilyen okból kifolyólag a viteldíjat egyedül készpénzben lehet kiegyenlíteni. Román számlát viszont legalább kiállítanak az utazásokról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.