Döntött a világ egyik legnagyobb autógyártója: marad a belső égésű motoroknál, nem csinál elektromosat – ez a magyarázat
„A Seat most még kimarad az elektrifikációból és a belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésre koncentrál” – jelentette ki Wayne Griffiths, a márka vezérigazgatója.

A Leon továbbra kapható lesz plug-in és mild hibrid meghajtásokkal, míg az Ateca benzin- és dízelmotorokkal marad a piacon, hibrid hajtás nélkül.
Az Autocar cikke szerint
a Seat azért is marad ki még az elektromosautók gyártásából, mert cégcsoporton belül a Cupra fókuszál erre.
Ez is az oka annak, hogy nem lesz saját ID.Every1-juk, mivel pozíciójukból adódóan alacsonyabb áron kellene értékesíteniük a sajátjukat, de azt nem lehetne nyereségesen megcsinálni.
Griffiths szerint az akkumulátoráraknak legalább 70, de inkább 60 dollárra kell csökkenniük kilowattóránként ahhoz, hogy egy belépőszintű elektromos autó gazdaságilag életképes legyen számukra.
A Totalcar szemléje szerint a Seat jelenlegi fókusza a Cupra növekedése, míg a VW-konszern számára a kis elektromos autó projekt sikeressége. Ennek részeként 2026 első felében négy kis elektromos modell érkezik: a Cupra Raval és a VW ID2 Martorellben, míg a Skoda Epiq és a VW ID2X crossover a Pamplonai gyárban készül majd.
A Seat eladásai 2024-ben 7,5 százalékkal 310 ezerre nőttek, míg a Cupra hasonló növekedéssel 248 100 autót értékesített. A vállalat működési nyeresége 1,3 százalékkal 633 millió euróra emelkedett.


