„A Seat most még kimarad az elektrifikációból és a belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésre koncentrál” – jelentette ki Wayne Griffiths, a márka vezérigazgatója.
A Leon továbbra kapható lesz plug-in és mild hibrid meghajtásokkal, míg az Ateca benzin- és dízelmotorokkal marad a piacon, hibrid hajtás nélkül.
Az Autocar cikke szerint
a Seat azért is marad ki még az elektromosautók gyártásából, mert cégcsoporton belül a Cupra fókuszál erre.
Ez is az oka annak, hogy nem lesz saját ID.Every1-juk, mivel pozíciójukból adódóan alacsonyabb áron kellene értékesíteniük a sajátjukat, de azt nem lehetne nyereségesen megcsinálni.
Griffiths szerint az akkumulátoráraknak legalább 70, de inkább 60 dollárra kell csökkenniük kilowattóránként ahhoz, hogy egy belépőszintű elektromos autó gazdaságilag életképes legyen számukra.
A Totalcar szemléje szerint a Seat jelenlegi fókusza a Cupra növekedése, míg a VW-konszern számára a kis elektromos autó projekt sikeressége. Ennek részeként 2026 első felében négy kis elektromos modell érkezik: a Cupra Raval és a VW ID2 Martorellben, míg a Skoda Epiq és a VW ID2X crossover a Pamplonai gyárban készül majd.
A Seat eladásai 2024-ben 7,5 százalékkal 310 ezerre nőttek, míg a Cupra hasonló növekedéssel 248 100 autót értékesített. A vállalat működési nyeresége 1,3 százalékkal 633 millió euróra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.