A Jawa 300 CL, a 350-es blokkal szerelt Bobber stílusú kivitel és a modern stílust hozó Jawa 400 Geeny motorok az európai szabályoknak megfelelő kivitellel lesznek elérhetők Magyarországon hamarosan – írja a Vezess.
A hazai motoros élet egyik ismert márkája volt a cseh Jawa a második világháborút követő időszakban. A Jawa 250 Perák modellt 1946-ban mutatták be, amely innovatív kialakításával és megbízhatóságával világszerte elismerést szerzett. A Jawa motorkerékpárokat a világ számtalan országába exportálták, és a márka különösen népszerű volt a keleti blokk országaiban, köztük Magyarországon is.
Azonban a kommunista rendszer bukása után a Jawa nehézségekkel küzdött, a termelés jócskán visszaesett. Ám az indiai Mahindra & Mahindra cég megvette a Jawa nevet, és klasszikus motorokat idéző stílusú, de modern, vízhűtéses, négyütemű erőforrással szerelt típusok gyártásába kezdett.
A fogadtatás felülmúlta az előzetes várakozásokat, pár tízezer motorral terveztek, végül ötvenezret adtak el egy év alatt. Első modern típusuk az olasz mérnökök tervezte 300 CL volt. A modellek most a magyar piacra is megérkeztek.
Kismotor: a közlekedés lassú, olcsó alternatívája
Sok százezer ötven köbcentis robogó fut Magyarország útjain, noha a kategória kétes megítélésű. Ami biztos, hogy az ég beborult a B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető járművek felett, ugyanis az elektromos hajtású városi közlekedési eszközök folyamatosan szorítják ki a nosztalgiakategóriát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.