A Stadler megrendelést kapott a svéd A-Train AB vasúttársaságtól hét FLIRT vonat leszállítására, illetve további egy vonat gyártásának opciójára is – közölte a vállalat.
Az új járműveket 2029 végétől helyezik üzembe az Arlanda repülőtér és a stockholmi központi pályaudvar közötti forgalmas útvonalon. A Stadler Rajna-völgyi telephelyén a gyártás 2026 végén kezdődik meg.
A járművek leszállítása mellett a megállapodás egy 15 éves átfogó karbantartási szerződést is tartalmaz,
a megrendelés teljes összege körülbelül 350 millió svájci frank (több mint 150 milliárd forint).
A cég közlése szerint a FLIRT vonatokat az A-Train AB igényeihez és az egyedi igényekhez igazítják, például a vonatok belső kialakítása a stockholmi központi pályaudvar A-Train várótermének skandináv stílusát követi: világos és nyitott tereket, kényelmes üléseket alakítanak ki.
A 165 méter hosszú FLIRT vonatokat kifejezetten az északi időjárási és környezeti viszonyokhoz fejlesztették ki. Ezenkívül a járművek akadálymentesítettek, kerekesszék-helyekkel, nagyméretű csomagtárolókkal rendelkeznek, amelyek maximális kapacitást biztosítanak nagy utazóbőröndök és kézipoggyászok tárolására, valamint egy jól látható ügyfélszolgálati pulttal.
A Stadler kiemelte, hogy a 200 kilométer per óra maximális sebességgel és nagy vonóerővel a FLIRT vonatok gyors és megbízható csatlakozást biztosítanak.
„A megrendelés ismét megmutatja, milyen rugalmasan és egyedileg igazítható FLIRT vonatunk az ügyfelek egyedi igényeihez – legyen szó akár technológiai, akár formatervezési szempontról. Örömmel tölt el minket, hogy az A-Train AB bizalmat szavazott nekünk, és alig várjuk, hogy most először szállíthassunk járműveket a rangos Arlanda Express vonalra” – mondta Peter Spuhler, a Stadler igazgatótanácsának elnöke.
„Ezzel a befektetéssel továbbra is első osztályú ügyfélszolgálatot nyújtunk utasainknak modern, csendes és pontos vonatokkal (...) Továbbá szeretném megköszönni a Stadlernek, hogy támogatja a repülőtérre és onnan induló közlekedés újraértelmezésére vonatkozó elképzelésünket, és lehetővé teszi számunkra, hogy a váratlan események is megtörténjenek” – mondta Magnus Zetterberg, az A-Train AB vezérigazgatója.
Az új járműflottával az A-Train AB lecseréli az 1999-ben egy másik szolgáltatótól megrendelt vonatokat. A meglévő flotta 2029 végén éri el élettartama végét.
A Stadler egy svájci központú cég (Stadler Rail AG), de Magyarországon is van gyára: az országban is közlekedő FLIRT és KISS motorvonatok például részben Magyarországon készülnek — a kocsitestek jórészt Szolnokon, a végső összeszerelés viszont gyakran Svájcban vagy más Stadler-üzemekben történik.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy Magyarországon közel húsz éve jelen van a vasúti forgalomban:
Magyarországon 122 FLIRT és 40 KISS van vasúti forgalomban, ráadásul a végső összeszerelésüket a szolnoki Stadler-gyárban végzik.
Arról is írtunk, hogy a vidéki nagyvárosi térségek lehetnek a kedvezményezettjei a Lázár János építési és közlekedési miniszter által megszellőztetett svájci motorvonat-beszerzésnek. Arra azonban még várni kell, hogy a vidék képét meghatározó Bzmót lecserélje a MÁV.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.