BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hollywood újraosztja a lapokat: újabb médiaóriás készül az eladásra – a CNN, az HBO és Harry Potter jövője is bizonytalan

A streamingkorszak győztesei és vesztesei egyre tisztábban rajzolódnak ki. Hollywoodban újra elindult a nagy halak tánca – a Warner Bros. Discovery lehet a következő trófea a médiabirodalmak versenyében.

A Warner Bros. Discovery fontolóra vette a teljes eladást, miután több potenciális vevő is érdeklődést mutatott. A lépés a cég korábban bejelentett kettéválasztásával párhuzamosan zajlik, és az egész médiapiacot átrendezheti. A hírre a vállalat részvényei 8 százalékkal emelkedtek a keddi tőzsdenyitás előtt.

Warner Bros Discovery
Több befektető is megkörnyékezte a Warner Bros. Discoveryt, miközben a vállalat saját átalakulása közepén jár / Fotó: NurPhoto via AFP

A Warner Bros. Discovery megerősítette, hogy stratégiai felülvizsgálatot indított, miután beérkezett egy nem kért vételi ajánlat – a lehetséges vevő kilétét azonban nem hozták nyilvánosságra. 

A társaság szerint a vizsgálat kimenetele nyitott: szóba jöhet a korábban bejelentett kettéválasztás, azaz a Warner Bros. és a Discovery Global külön útra lépése, vagy akár a teljes eladás is.

A Reuters szerint korábban a Paramount Skydance vezérigazgatója, David Ellison már tett egy ajánlatot, ám a Warner Bros. Discovery ezt visszautasította, mivel a mintegy 20 dolláros részvényenkénti ajánlat „túl alacsony” volt. Ugyanakkor Ellison újabb lépéseket fontolgat, miután nemrég felvásárolta a Paramountot is, ami azt jelzi: az Ellison család nem titkoltan egy globális médiabirodalom kiépítésére törekszik.

A Warner Bros. Discovery – amelyhez többek között a CNN, az HBO Max és a Harry Potter-franchise is tartozik – az elmúlt hónapokban jelentős átalakításba kezdett. A cég költségcsökkentést hajt végre, munkahelyeket szüntet meg, és 2026-ra különválasztaná kábel- és streamingüzletágát, hogy „felszabadítsa az eszközök valódi értékét”.

A Warner Bros. Discoveryvel temetik a hagyományos médiát

A háttérben mélyebb iparági válság húzódik. A streamingszolgáltatások térnyerése alapjaiban rengette meg a hagyományos médiát: a lineáris televíziózás nézettsége zuhan, a reklámbevételek elvándorolnak, a tartalomgyártási költségek pedig az egekben vannak. A legtöbb nagy médiavállalat – köztük a Disney és a Paramount – kényszerpályán próbál új stratégiát kialakítani a streamingre épülő korszakban.

A Warner Bros. Discovery esetleges eladása tehát nem csupán egy üzleti döntés, hanem a régi és az új média határvonalán húzódó korszakváltás egyik leglátványosabb pillanata lehet.

Hollywood új királya készül trónra lépni: akkora médiabirodalom van születőben, amely a Netflixet és a Disney-t is sarokba szoríthatja

A Paramount új fejezetet nyitna a hollywoodi hatalmi játszmák történetében: David Ellison vezérigazgató nem csupán egy riválist akar megszerezni, a Warner bekebelezésével egy új médiabirodalmat építene. A terv az, hogy a Warner stúdióit és streamingrészlegeit egyben megszerezze (mielőtt kettéosztanák), míg a felhalmozott adósságtenger nagy része a tévés üzletágnál maradna. Ha sikerül a felvásárlás, Ellison vállalata a Netflix és a Disney mögött a világ harmadik legerősebb streamingóriásává válhat.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.