Két különálló vállalatra válik szét Warner Bros Discovery. A vállalat különválasztja stúdió- és streamingüzletágát a veszteséges kábeltelevíziós hálózataitól. Az HBO és a CNN anyavállalata hétfői bejelentése szerint ezzel a lépéssel akar versenyképes lenni a streaming korszakában.
A stratégiai átszervezés célja, hogy
a Warner Bros Discovery streamingrészlege önállóbbá váljon, és hatékonyabban építhessen sikeres stúdiós tartalmakra anélkül, hogy visszahúzná a csökkenő bevételű kábeltelevíziós üzletág.
A szétválás után David Zaslav vezérigazgató irányítja majd a streaming- és stúdiórészleget, míg a pénzügyi igazgató, Gunnar Wiedenfels vezeti a globális hálózatok üzletágát.
„Két különálló és optimalizált vállalatként működve ikonikus márkáink élesebb fókuszt és nagyobb stratégiai rugalmasságot kapnak, amellyel hatékonyabban versenyezhetnek a változó médiapiacon” – magyarázta Zaslav.
A WarnerMedia és a Discovery 2022-es egyesüléséből született vállalat szétválasztása adómentes tranzakcióként történik, és várhatóan 2026 közepére ér véget. A cég részvényei hétfőn a tőzsdei nyitás előtt közel 6 százalékot emelkedtek.
A vállalat már decemberben előkészítette a kábeltelevíziós eszközök esetleges eladását vagy leválasztását azzal, hogy bejelentette a streaming- és stúdióműveletektől való különválasztást.
Ez a lépés összehangolja a Warner Bros Discovery stratégiáját a Comcastéval, amely szintén leválasztja több kábelcsatornáját, köztük az MSNBC-t és a CNBC-t – mutatott rá a Reuters.
Jessica Reif Ehrlich, a Bank of America elemzője szerint a WBD kábeltelevíziós üzletága „nagyon logikus partnere lehet” a Comcast új leányvállalatának.
A Warner Bros Discovery hétfőn azt is közölte, hogy adósságszerkezet-átalakítás végez, amelyet egy 17,5 milliárd dolláros hitellel finanszíroz J.P. Morgan vezetésével. A cég tervei szerint a hitelt még a szétválás előtt refinanszírozzák.
A közlemény szerint a globális hálózatok üzletága legfeljebb 20 százalékos részesedést tart meg a streaming- és stúdiórészlegben, amelyet később értékesíteni fognak az adósság további csökkentésére.
Warner Bros. leminősítve: bóvli kategóriába csúszott a médiabirodalom
A televíziós üzletág tartós gyengélkedése és a növekvő eladósodottság is betett a csoportnak. Az S&P Global egy fokozattal lejjebb sorolta a Warner Bros. Discoveryt, amely így a befektetésre ajánlott kategória alá került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.