Egy fiatal lány első posztja több mint 804 ezer kedvelést, és körülbelül 5,5 millió megtekintést gyűjtött össze. A poszt arról szólt, hogy a 26 éves dallasi lány elmondta őszintén a véleményét  a termékekről, amelyek szerinte teljesen fölöslegesek. A The Washington Post cikke szerint a hagyományos influenszer marketing – amely tavaly 16,4 milliárd dollárt termelő iparág volt – inflexiós ponthoz ért. Mit jelent ez, majd kiderül.

A fiatalabb fogyasztók egyre inkább átlátják az influenszerek reklámjait, és azt mondják, hogy a cégek túl messzire mentek, illetve szerintük a tartalomelőállítók a pénzt helyezték előtérbe a hitelességgel szemben, amely ösztönzi a túlfogyasztást.

„Ez közvetlen válasz az influenszerek által reklámozott termékek túlnyomó részére” – mondta Brendan Gahan, a Mekanism reklámügynökség vezetője. A politikai döntéshozók és közgazdászok szorosan figyelemmel kísérik a fogyasztói kiadásokat, amelyek az amerikai gazdaság több mint 70 százalékát adják. A kiskereskedelmi forgalom 2,3 százalékkal nőtt januárban az előző hónaphoz képest, ami annak a jele, hogy az amerikai fogyasztók továbbra is rugalmasak maradtak, még akkor is, ha az árak emelkedtek. 

Ronnie Goodstein, a Georgetown Egyetem marketingprofesszora azt jósolja, hogy egyes márkák már azon fognak gondolkodni, hogy fizetnek az influenszereknek, hogy inkább ne beszéljenek a termékeikről. „Az ellenvéleményt megfogalmazók sokkal több pénzt húznak ki a márkák zsebéből, mint amennyit a promóterek megtermelnek” –mondta. Hozzátette, hogy 

az emberek jobban elhiszik a negatív információkat, mint a pozitív beszámolókat, így a „deinfluenszerek” nagyobb hatással lesznek a piacra, mint az influenszerek.

Claire Wenrick, egy New York-i tartalomkészítő és coach gyakran dolgozik olyan feltörekvő influenszerekkel, akik teljes munkaidőben szeretnének dolgozni. Most arra figyelmezteti őket, hogy a szponzorok elfogadásának régi módja már nem működik. A TikTok-felhasználók kevésbé toleránsak azokkal a tartalomelőállítókkal szemben, akik folyamatosan nyomkodják termékeiket vagy állandóan reklámoznak.

Jenna Drenten, a Chicagoi Loyola Egyetem marketingprofesszora szerint  most a fogyasztók kerültek a figyelem középpontjába, nem pedig a hollywoodi véleményvezérek. „A hitelesség iránti vágy azért jelent meg, mert most jött el a lehetősége. A közösségi média egy másik választási lehetőséget adott nekünk” – mondta. 

Az Európai Bizottság kitiltotta a TikTok alkalmazást az intézményeiből

Az Európai Bizottság alkalmazottainak tilos lesz a TikTok alkalmazás használata a munkaeszközeiken. A testület a kiberbiztonságot akarja javítani az intézkedéssel. A közleménye szerint a jövőben vizsgálni fogják, hogy más közösségimédia-platformok kitiltására is szükség van-e.