„Ijesztő, horrorisztikus, félelmet keltő” – ezekkel a jelzőkkel illették a brit Tesco legújabb reklámfilmjét, amelyet mindössze öt napja mutattak be, de máris óriási botrányt kavart. Sok kommentelő szerint egyszerűen hátborzongató ezt a tévében viszontlátni. Valószínűleg a hipermarketnél is rájöttek, hogy mellémehetett a kampány, mert a YouTube-on például nem lehet hozzászólni sem. 

People walk past at a Tesco Express in central London on September 30, 2019. - Tesco, the Britain's biggest food retailer, will report its first-half results on October 2. (Photo by Tolga AKMEN / AFP)
Fotó: Tolga Akmen / AFP

Pedig az ötlet egyszerű volt: a vállalat a Tesco Clubcarddal elérhető kedvezményeket szerette volna kiemelni, amely a jelenlegi inflációs környezetben valóban érdekelheti az embereket, de a módszer a visszájára sült el. A valóban kissé ijesztő, természetellenes vigyorral mosolygó főszereplő ugyanis sokakat inkább a tavalyi év egyik horrorsikerére, a Mosolyogj című brutális filmjének rémjeire emlékeztetett. 

A Twitteren többen arról írtak, hogy már kísérti őket a reklám, mióta a tévében látták, és szeretnék, ha megneveznék a felelősöket. 

Mások viszont rámutattak a lényegre, hiszen a reklám betalált: senki sem beszélne a Clubcardról enélkül, és valószínűleg cikkek sem születnének róla, ha nem lenne ennyire figyelemfelkeltő a hirdetés. 

Íme a reklám, most ön is eldöntheti, milyenre sikerült: