A Bing és a ChatGPT találkozása teljes világsajtót bejárta, a mesterséges intelligencia-alapú (MI) böngészés sokak szerint az online tartalomfogyasztás teljes megújulását hozhatja el.

In this photo illustration, Google I/O 2023 logo is seen on
Fotó: Getty Images

A Bing felturbózásával a Microsoft jelentősen faragott hátrányából a Google-lel szemben a böngészők versenyében, és ezt az internetes keresés legnagyobb alakja sem hagyhatta figyelmen kívül:

a Google korábban bemutatta már ugyan saját MI-asszisztensét, a Bardot, annak debütálása hatalmas károkat okozott a vállalat részvényeinek, 

mivel rosszul válaszolt egy, a prezentáció alatt feltett kérdésre. A Bard azóta háttérbe szorult, ma azonban ismét rivaldafénybe került: a Google ugyanis bemutatta megújított keresőmotorját, Search Generative Experience-t, mely a böngészés új generációját lesz hivatott hajtani.

Minden alapvető termékünket újragondoljuk, beleértve a keresést is

– mondta a vállalat vezérigazgatója, Sundar Pichai. A szakember ismertette: a Bard a keresésen kívül többek közt a Gmailbe is megérkezik hamarosan, ahol segíthet majd e-maileket írni, illetve a Google Fotók szolgáltatásban is megjelenik majd, ahol a képszerkesztés terén lehet majd segítségünkre.

Az új funkciók bevezetésével azonban a régiek sem tűnnek el: a vállalat példaként az időjárás kérdéskörét hozta fel. A budapesti időjárás kifejezésre az eddig megszokott pár napos előrejelzés jelenik majd meg, arra azonban, hogy "Mit vegyek fel holnap?" már egy rövid szöveges válasz érkezik majd öltözködési tippekkel. 

A Bard hamarosan 180 országban válik elérhetővé, az előzetes tervek szerint pedig negyven nyelven lesz képes kommunikálni. A Google állítása szerint a Bardot egy olyan nyelvi modell hajtja, amely jelentősen fejlettebb, mint elődei, így jobban tud például számítógépes kódot programozni és bonyolultabb feladatok megoldásával is megbirkózik.