Az idei év eddigi legnagyobb filmes sikere, a Barbie augusztus 28-án, hétfőn újabb rekordot jelenthet be. A világot letaroló rózsaszín álom ezen a napon megelőzte a Harry Potter és a Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. részét a Warner Bros. bevételi listáján, ezzel a stúdió legnagyobb bevételt elérő filmjévé vált.
A Barbie világszinten 1,34 milliárd dollárt termelt a mozipénztáraknál, és ez az összeg tovább nő, mivel a film még mindig hatalmas az érdeklődés.
Már 2023 legtöbbet hozó filmje is, ezt a címet a Super Mario Bros.: A film című alkotástól vette át.
Miközben a Barbie halmozza a rekordokat, a Barbenheimer másik felének sincsen oka szégyenkezni. Christopher Nolan eposzi drámája, az Oppenheimer megközelítette a 800 millió dolláros bevételt. Ez azért is elképesztő eredmény, mivel a film a legmagasabb korhatárbesorolást kapta, ráadásul három óra hosszú, ami általában sokakat eltántorítana attól, hogy moziban nézze meg a filmet. Az Oppenheimernek hatalmas lökést adhat még a következő hetekben a kínai premier, amivel egy milliárdos piacra fut majd be az alkotás.
Megőrülnek a kínaiak a Magyarországon forgatott valóságshow-ért, százmilliós nézettséget produkál a sorozatA kínai valóságshow, a Chinese Restaurant hetedik évadát Magyarországon, Budapesten forgatták. A szezon első része már adásba került Kínában, és több mint 100 milliós nézettséget produkált. A sorozatban kínai hírességeket hoztak Magyarországra, akiknek egy erre a célra kiválasztott éttermet kell menedzselniük. Az összes munkafolyamatot a szereplőkre bízták, így a kínai sztárokkal akár a Vásárcsarnokban is össze lehet futni, miközben az aznapi menü alapanyagait szerzik be. |
A szörny- és reklámfilmek uralták a hétvégén a mozikat
Miközben a Barbie és az Oppenheimer is ott van a box office listák élén, azért már elkezdődött a premierfilmek trónfosztása. A Barbie-t először a DC új képregényfilmjének, a Kék Bogárnak sikerült letaszítania a trónról. A szuperhősfilm sikere azonban nem tartott sokáig, mivel sem a közönség, sem a kritikusok nem szenteltek neki túl nagy figyelmet, ráadásul az akkor ötödik hete futó Barbie így is magabiztosan a második helyre futott be a nézettségi listán.
A legutóbbi hétvégén a Sony berkeiből érkező Gran Turismónak sikerült a nézettségi lista élén végezni.
Az autóversenyzős film egy igaz történetet mesél el, Jann Mardenborough profi Gran Turismo-játékosról, akinek sikerült a videójátékos teljesítményével betörnie a valódi autóversenyzés világába. A Nissan japán autógyártó 2011-ben indította el a GT Akadémiát, aminek a lényege az volt, hogy a legjobb Gran Turismo-videójátékosok közül megtalálják azt, akiből valódi autóversenyzőt csinálhatnak. A terv sikerrel járt, és végül Jann Mardenborough a Le Mans-i 24 órás futamon sikeresen felért a dobogó harmadik fokára.
A Gran Turismo egy pörgős és izgalmas utóversenyzős film lett, megfűszerezve egy kis drámával. Az emberi szálak ugyan kicsit elvesznek az értékéből, de ami igazán fontos, vagyis a versenyzés, az izgalmasan és látványosan lett megalkotva a filmben. A Gran Turismo legnagyobb hibája , hogy érezhetően egy nagy költségvetésű reklámfilm lett belőle, amiben már bosszantó módon tolják a néző arcába a termékelhelyezést, különösen, ami a Gran Turismo videójátékot illeti.
A Gran Turismo 17,3 millió dolláros nyitó hétvégét produkált, mindössze 200 ezer dollárral előzte meg a második helyezett Barbie-t.
A hétvégén még a Meg 2.: Az árok című szörnyfilm futott nagyot, 15,2 millió dolláros bevételt termelt. A cápás film az Egyesült Államokban és Európában nem tudott kasszát robbantani, azonban Kínában még a Barbie-val vetekszik a sikere. Ez főleg annak tudható be, hogy a Meg 2. az első részéhez hasonlóan kínai közreműködéssel készült, és több híres kínai színész is szerephez jutott benne.
A Meg 2. globális bevétele 352,5 millió dollárnál tart, ebből 113 millió dollár származik csak Kínából.