BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Starbucks American Coffee Chain Cafe In Amsterdam
kávé

Starbucks: a drágítások és az izraeli háború miatt is sokan elfordultak a cégtől – ezt lépi a menedzsment

Az áremelések miatt sokan elfordultak a Starbuckstól, és az izraeli háború ellen tiltakozók bojkottja is sújtja a globális kávézóláncot. A vállalat eladásai 1,8 százalékkal estek vissza 2024 elején globálisan, az Egyesült Államokban 3 százalékkal. A szakszervezeti tagságra törekvő munkavállalók elleni fellépés sem tett jót a népszerűségüknek, sokan úgy gondolják: a cég túlságosan el van tele magával. A márkát új menüelemekkel, gyorsabb kiszolgálással és promóciókkal hoznák lendületbe.

Andrew Buckley, egy „mokkás srác” nemrégiben mondott le kedvenc „szertartásáról”, a Starbucksos kávézásról, miután a cég legutóbbi áremelése miatt itala ára 6 dollár (2200 forint) fölé emelkedett – írta a BBC.

Starbucks American Coffee Chain Cafe In Amsterdam
kávé
Starbucks üzlet Amszterdamban: nincs túl nagy tülekedés / Fotó: NurPhoto via AFP

A középkorú idahói technológiai értékesítéssel foglalkozó férfi évtizedek óta hűséges vásárlója volt a kávézóláncnak, és mindennapi kávéját egy kis luxusnak tartotta, amely lehetővé tette számára, hogy a munkanapjai közben lazítson.

A Starbucks legutóbbi áremelése átlépett egy határt

Az emelés volt az utolsó csepp a pohárban – mondja Buckley, aki miután süket fülekre talált az ügyfélszolgálatnál panaszaival, a közösségi oldalakhoz és a médiához fordult.

Ez a döntés csak egy porszemnek tűnik, ám ez az egyszerű vásárlói döntés a Starbucksban kialakuló nagyobb bajok jele volt, amely az inflációtól elfáradt vásárlók új ellenállását váltja ki. 

De nem csak ez a probléma a cégnél: a szakszervezeti összefogással kapcsolatos harcok és a társaság elleni tiltakozások is súlyos károkat okoznak a cégnek. Utóbbi különösen nagy problémát jelent, hiszen az izraeli háború ellen tiltakozók bojkottálják a márkát.

A vállalat eladásai 1,8 százalékkal estek vissza 2024 elején globálisan éves szinten.

Az Egyesült Államokban – a cég messze legnagyobb és legfontosabb piacán – a legalább egy éve nyitva tartó üzletek eladásai 3 százalékkal estek vissza,

ami a világjárványon és a nagy recesszión kívüli évek legnagyobb visszaesése.

People gather in front of Starbucks branches to protest against Israel in Rotterdam
kávé
Tüntetők egy amszterdami Starbucks előtt / Fotó: Anadolu via AFP

A korábbi rendszeres vásárló David White azt mondja, hogy az elmúlt hónapokban abbahagyta a Starbucksba járást. Volt olyan, hogy a kasszánál hagyta ott a rendelést, amikor megdöbbenve látta a számlán található végösszeget.

Azt mondja, hogy az áremelések miatti felháborodását a vállalat más döntései is tovább erősítették, beleértve a szakszervezeti tagságra törekvő munkavállalók elleni fellépést.

Túlságosan el vannak tele magukkal – mondja a 65 éves wisconsini férfi. Megpróbálják túlságosan megszorongatni, megsarcolni ügyfeleiket, alkalmazottaikat, és profitot termelni ezen keresztül.

Andrew Buckley számára a cégből való kilépés döntése az árakon múlott, de megjegyzi, hogy a céget körülvevő különféle zajok politikai kérdések különösen rossz ízt hagytak a szájában.

Ez egy kávézó. Kávét szolgálnak fel – mondta, hozzátéve, nem akarja látni őket a hírekben.

A Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan a cég legfrissebb eredményeiről szóló konferenciahíváson azt mondta, hogy az eladások csalódást okoztak, részben az óvatosabb ügyfelekre hivatkozva, ugyanakkor elismerte, hogy a Gázai övezetben zajló események hatással volt az eladásokra, különösen a Közel-Keleten.

A vezető megvédte a márkát, és megígérte, hogy

hozza vissza az üzletet.

Rachel Ruggeri pénzügyi igazgató a héten azt mondta, hogy a vállalat az újjászületés jeleit mutatja. A cég nem kíván meghátrálni terjeszkedési terveitől, de figyelmeztette a befektetőket, hogy a kihívások nem fognak gyorsan eltűnni.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.