
Starbucks: a drágítások és az izraeli háború miatt is sokan elfordultak a cégtől – ezt lépi a menedzsment
Andrew Buckley, egy „mokkás srác” nemrégiben mondott le kedvenc „szertartásáról”, a Starbucksos kávézásról, miután a cég legutóbbi áremelése miatt itala ára 6 dollár (2200 forint) fölé emelkedett – írta a BBC.

A középkorú idahói technológiai értékesítéssel foglalkozó férfi évtizedek óta hűséges vásárlója volt a kávézóláncnak, és mindennapi kávéját egy kis luxusnak tartotta, amely lehetővé tette számára, hogy a munkanapjai közben lazítson.
A Starbucks legutóbbi áremelése átlépett egy határt
Az emelés volt az utolsó csepp a pohárban – mondja Buckley, aki miután süket fülekre talált az ügyfélszolgálatnál panaszaival, a közösségi oldalakhoz és a médiához fordult.
Ez a döntés csak egy porszemnek tűnik, ám ez az egyszerű vásárlói döntés a Starbucksban kialakuló nagyobb bajok jele volt, amely az inflációtól elfáradt vásárlók új ellenállását váltja ki.
De nem csak ez a probléma a cégnél: a szakszervezeti összefogással kapcsolatos harcok és a társaság elleni tiltakozások is súlyos károkat okoznak a cégnek. Utóbbi különösen nagy problémát jelent, hiszen az izraeli háború ellen tiltakozók bojkottálják a márkát.
A vállalat eladásai 1,8 százalékkal estek vissza 2024 elején globálisan éves szinten.
Az Egyesült Államokban – a cég messze legnagyobb és legfontosabb piacán – a legalább egy éve nyitva tartó üzletek eladásai 3 százalékkal estek vissza,
ami a világjárványon és a nagy recesszión kívüli évek legnagyobb visszaesése.

A korábbi rendszeres vásárló David White azt mondja, hogy az elmúlt hónapokban abbahagyta a Starbucksba járást. Volt olyan, hogy a kasszánál hagyta ott a rendelést, amikor megdöbbenve látta a számlán található végösszeget.
Azt mondja, hogy az áremelések miatti felháborodását a vállalat más döntései is tovább erősítették, beleértve a szakszervezeti tagságra törekvő munkavállalók elleni fellépést.
Túlságosan el vannak tele magukkal – mondja a 65 éves wisconsini férfi. Megpróbálják túlságosan megszorongatni, megsarcolni ügyfeleiket, alkalmazottaikat, és profitot termelni ezen keresztül.
Andrew Buckley számára a cégből való kilépés döntése az árakon múlott, de megjegyzi, hogy a céget körülvevő különféle zajok politikai kérdések különösen rossz ízt hagytak a szájában.
Ez egy kávézó. Kávét szolgálnak fel – mondta, hozzátéve, nem akarja látni őket a hírekben.
A Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan a cég legfrissebb eredményeiről szóló konferenciahíváson azt mondta, hogy az eladások csalódást okoztak, részben az óvatosabb ügyfelekre hivatkozva, ugyanakkor elismerte, hogy a Gázai övezetben zajló események hatással volt az eladásokra, különösen a Közel-Keleten.
A vezető megvédte a márkát, és megígérte, hogy
- új menüelemekkel,
- gyorsabb kiszolgálással
- és számos promócióval
hozza vissza az üzletet.
Rachel Ruggeri pénzügyi igazgató a héten azt mondta, hogy a vállalat az újjászületés jeleit mutatja. A cég nem kíván meghátrálni terjeszkedési terveitől, de figyelmeztette a befektetőket, hogy a kihívások nem fognak gyorsan eltűnni.




