Budapest utcáin fotózták le a kínai HiPhi luxus-elektromosautó-gyártó egyik autóját a HiPhi Z-t, amiből nem is készült különösen sok a világon. A kínai elektromosautó-piac öldöklő versenyében nem könnyű talpon maradni, így egy időre a HiPhinek is szüneteltetnie kellett a gyártást.
A cég többségi tulajdonrészét végül egy libanoni cég szerezte meg, így egyelőre elkerülte a csődöt, de az eddigi története is rámutat arra, hogy milyen nehéz egy olyan autópiacon talpon maradni, ahol közel 130 szereplő van jelen. Pláne nehéz ekkora versenyben túlélni, ha a cég terméke csupán a piac egy kicsiny szegmensét célozza meg, így a versenytársai által élvezett méretgazdaságossági előnyöket sem élvezheti.
A cég leállása alatt pótalkatrészhez sem lehetett hozzájutni, így annak a kockázatát is szépen illusztrálja, ha egy stratuptól vásárolunk több évre vagy akár évtizedre szánt termékeket.
A HiPhi Z az elektromos autók luxuskategóriájának meghódítását célozta, 672 lóerős teljesítményével és 120 kWh-s akkumulátorával, ám nem aratott osztatlan sikert, ahogy a cég későbbi autói sem, mint az 1300 lóerős HiPhi A és más modellek sem.
A 2019-ben alapított cég 2021 és 2024 között így összesen 20 ezer autót sem adott el, míg a HiPhi Z-ből Balló Marci autókereskedő bejegyzése szerint 2023-ban mindössze 429 darab kelt el. Ez nem is csoda, hiszenaz autó ára bőven 100 ezer euró fölött van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.