Jellemzően a következő két hétben zajlanak az évzáró céges rendezvények, a karácsonyt megelőző hétre kevesen hagyják az ünnepi összejöveteleket, a legsűrűbb a következő két csütörtök és péntek, azaz december 7–8. és december 14–15. lesz a piaci szereplők szerint.

Top,View,Of,Family,Celebrating,Winter,Holidays,Together,Drinking,Champagne
A minőségi étel- és italkínálat az évbúcsúztató partikon a minimumkövetelmény a megrendelők részéről.
Fotó: Shutterstock

Nagyvállalati dolgozói ünnepségek, ezerfős vendégsereg és alig tucatnyi meghívottra méretezett, szűk körű parti egyaránt szerepel a rendezvényszervező cégek palettáján. Ami közös ezekben, hogy 

a vendéglátó társaságok, legyenek akár kisebb-nagyobb vagy gigacégek, lényegében az óévbúcsúztató rendezvényekkel, illetve az ünnepi hangulattal, az ünnepre történő közös ráhangolódás élményével ajándékozzák meg a meghívottakat

– fogalmazott Kovács Andrea, a Life Training Kft. ügyvezetője a Világgazdaságnak.

A nagyvállalati ügyfelekre szakosodott szervezőcégnél úgy tapasztalják, hogy a 2023-as évzáró szezon nagyon mozgalmas lesz, már rég nem a Covid alatti, hanem

már a Covid előtti években tapasztalt keresletet is jócskán meghaladja az idei. 

A munkaerő-hiányos időszak lenyomata szinte minden iparágon markánsan megmutatkozik, a munkaadók számára ugyanis minden korábbinál fontosabbá vált a munkavállalói elköteleződés erősítése. Igazi ajándékot akarnak az együttléttel adni dolgozóiknak, élményt, jó hangulatot, jó hangulatú csapatot, a közösségi médiában posztolható, különleges pillanatokat. 

Érdekesség, hogy egyre többen nem karácsonyi partiként, hanem évzáró, évbúcsúztató rendezvényként jelölik meg a tematikát, a karácsonyozást meghagyják a családnak, de a multikulturális munkakörnyezet, a dolgozói sokszínűség is benne van a definíciók változásában.

Nice-looking,Attractive,Glamorous,Elegant,Stylish,Cheerful,Positive,Girls,And,Guys
A cégek a jó hangulatú közös élményektől is a munkáltatói elköteleződés erősítését remélik. 
Fotó: Shutterstock

Az igények és az elképzelések nagyon különbözők, népszerűek az ismert séfek, akikkel közös főzést lehet hirdetni, de a karitatív vonal is megjelenik, van olyan vállalat, amely egy gyermekotthon belső terét újította fel szakemberek segítségével.

Népszerűek 

  • a kaszinók és gasztrokaszinók, 
  • a kitelepült szabadulószobák, 
  • a különböző játékok, 
  • városi séták, 
  • ünnepi koncertek, 
  • stand up comedyk, 
  • színházi estek.

A Life Training ügyvezetője szerint a céges rendezvényeket szervező szolgáltatóknak rendkívül színes, változatos, izgalmas szolgáltatásokkal érdemes készülni a szezonra, hiszen a vállalatok legkülönfélébb igényeit csak így tudják megfelelően kiszolgálni. 

Mindenki ünnepelni akar, de szűkre húzzák az év végi partik büdzséjét a vállalatok

Többségében szolid, bensőséges dolgozói partikkal zárják az évet azok a cégek, amelyek tudnak és akarnak költeni a csapatépítésre, az alkalmazottaik lojalitásának erősítésére. Az ünnepi céges vacsorák büdzséjét szorosabbra húzták az elmúlt hetekben, lemondásra csak végső esetben kerül sor.

Jócskán megugrottak azonban a költségek, nemcsak a helyszínbérlet, a fellépők, a programok és a kitelepülések ára nőtt, hanem az ételeké és italoké is, ami elmaradhatatlan része egy ünnepi rendezvények.

Kovács Andrea szerint:

A vacsora ára csaknem a duplájára nőtt, személyenként 20-25 ezer forint alatt nehéz vagy lehetetlen nívós helyszínen, nívós évzáró programot szervezni.

A határ a csillagos ég természetesen, és az is változó, hogy hány személyre szól a meghívás, azaz partnerrel vagy kísérővel, vagy egyedül érkezhet a vendég.

A költségek növekedése nem szegi kedvüket a cégeknek, 

aki csak teheti, és fontosnak tartja, valamilyen formában megajándékozza dolgozóit és partnereit ünnepi pillanatokkal. A rendezvényekről azonban elkopnak a tárgyi ajándékok, aki vacsorára, céges bulira hívja dolgozóit vagy üzleti partnereit, az az egyéb ajándékokon igyekszik spórolni: az eseményről távozó vendégek legfeljebb jelképes ajándékot, egy üveg italt vagy egy doboz szaloncukrot kapnak.