50 milliárd forint áll rendelkezésre útfelújításokra
Az Országgyűlés honlapján pénteken közzétett írásos válaszban az ITM államtitkára felidézte, a 2019-ben meginduló első ütemben 163 helyszínen csaknem 430 kilométeren kezdődik meg a felújítási munka. A második ütem előkészítésére az idei költségvetésben 2,5 milliárd forint áll rendelkezésre.

A Magyar falu programon kívül a magyar finanszírozású Komplex útfelújítási programban és a folyamatban lévő, uniós finanszírozású Terület- és településfejlesztési operatív program keretében csak tavaly több mint 1000 kilométernyi útszakasz újult meg – közölte az államtitkár.
Cseresnyés Péter hangsúlyozta, hogy a mellékút-hálózat műszaki állapotának javítása érdekében a 2010 előtt felhalmozott évtizedes karbantartási elmaradást kell ledolgozni.
A Fidesz-KDNP kormány kezdte meg 2010-ben az alsóbbrendű úthálózat szisztematikus megújítását. Eközben jelentős forrásokat fordítanak a hazai gyorsforgalmi és főúthálózat bővítésére, korszerűsítésére is. A 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, a keretösszeg nagyobb hányadát hazai forrásból biztosítja a kormány
- írta az ITM államtitkára.
Közölte, a kormány megteremtette a közutak karbantartásához szükséges anyagi alapokat is.
A kabinet 2016 és 2020 között 400 milliárd forint költségvetési forrást biztosít a közútkezelőnek az üzemeltetési és fenntartási feladatok színvonalas ellátásához. A mindenkori éves büdzsébe e célra betervezendő kötelezettségvállalás mértéke a kiinduló 60 milliárd forintos szintről fokozatosan több mint a másfélszeresére nő. A jövő évi költségvetés tervezete szerint a közúthálózat fenntartására és működtetésére 94 milliárd forint állhat rendelkezésre 2020-ban – olvasható Cseresnyés Péter válaszában.
A cél, hogy ne kelljen többé földúton közlekedni
Első körben 10 milliárd forintból a budapesti földutak mintegy 20 százalékát aszfaltozzák le – tájékoztatta a Világgazdaságot Szatmáry Kristóf, a Budapesti útépítési program miniszteri biztosa. Mint mondta, a közép-európai térséghez képest a magyar főváros jól áll az úthálózat minőségét tekintve, de a nyugati városokkal való összevetésben ugyanez már nem mondható el.


