Az együttműködés keretében országosan a HUNPartner látja el a Pappas Auto ügyfelei számára a biztosítások megkötésével és fenntartásával, valamint a kárrendezéssel kapcsolatosan felmerülő szakmai feladatokat. A HUNPartner a Pappas Auto minden magyarországi szalonjához dedikált kapcsolattartót is rendelt. Így bármilyen kérdés merül fel egy-egy biztosítási termékkel kapcsolatban – akár a Pappas Auto kollégái részéről, akár ügyféloldalon – a HUNPartner azonnali szakmai támogatást nyújt és folyamatosan törekszik a legjobb ajánlatok összeállítására, amit proaktív módon, a biztosítók versenyeztetésével tud elérni.


Dr. Vass Gábor, ügyvezető, HUNPartner Kft.; Pais József, ügyvezető, Pappas Auto Magyarország Kft.; Benedikt Margreiter, ügyvezető, Pappas Auto Magyarország Kft.; Keszthelyi Erik, alapító, társtulajdonos Hungarikum Alkusz Cégcsoport
Fotó: Sárosi Zoltán / HUNPartner Kft.

Gyors és pontos reagálás az ügyfelek elvárásaira

A Pappas Auto által értékesített járművek – a Mercedes-csoport termékei, a Kia, illetve a Fiat-csoport termékei – mind az értékükből, mind az autók típusából adódóan prémium kategóriát képviselnek. Az ügyfelek oldaláról így magától értetődő elvárás, hogy folyamatosan olyan szintű kiszolgálást kaphassanak szervíz oldalon – és ezzel párhuzamosan a biztosítási oldalon – is, amitől egy prémium autó prémium autó tud maradni.

Az együttműködéssel kapcsolatban Pais József, a Pappas Auto ügyvezető igazgatója elmondta: „A Pappas Auto az elmúlt évtizedek alatt folyamatosan igyekezett erősíteni jelenlétét a biztosítási területen. Ebből a megfontolásból döntöttünk úgy, hogy a biztosításokkal kapcsolatos aktivitásunkat, illetve az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket külső szakmai partnerre bíznánk. Egy tender keretében szerettük volna megtalálni azt a szakmai partnert, aki – illeszkedve a Pappas vállalati filozófiájához – a biztosítások területén kiemelkedő minőségű szolgáltatást nyújt. Ennek eredményeképpen 2021. szeptemberében a HUNPartner Kft.-vel elindítottuk az együttműködést. A biztosítással kapcsolatban elvégzendő feladatoknak két lépcsője volt: először a Pappas Auto saját autóparkjával összefüggésben kívántuk rendezni a biztosítások kezelését, ezt követően pedig a cégcsoport által értékesített járművekhez nyújtandó biztosítási szolgáltatásokhoz kerestünk megfelelő szakmai partnert. A mai nap az alapkőletétele ennek az együttműködésnek.”

A két társaság összefogásának több olyan pillére is van, ami túlmutat az alkusz és az ügyfél közti hagyományos együttműködésen. A Pappas Auto nemcsak a biztosítási termékek értékesítésének tekintetében, hanem az ügyfelek teljes biztosítási igényrendszerében – például a kárszakértésben, illetve minden olyan területen, ahol az ügyfélnek igénye lehet – kíván együtt dolgozni a HUNPartnerrel. A hosszú távú együttműködés részeként, a Pappas Auto munkatársait bevonva a HUNPartner kollégái is segítenek majd abban, hogy az ügyfelek könnyen értelmezhető és átlátható információt kaphassanak a biztosításokról.

Az a tapasztalatunk, hogy a biztosításkötést az emberek általában teherként élik meg. Mi oda szeretnénk eljutni, hogy amikor az ügyfeleink bármilyen káreseménnyel szembesülnek, akkor gyorsan és pontosan tudjunk reagálni egy-egy ilyen helyzetre; úgy látjuk, hogy a HUNPartner bevonásával ez maximálisan teljesíthető lesz. Megbízhatóság, pontosság és gyors reagálás – számunkra ezek alapvető elvárások

– sorolta Pais József, majd hozzátette:

Az együttműködés további lényeges kritériuma részünkről a személyes kapcsolattartás: bármennyire is a digitalizáció világában élünk, a Pappas Autonál mi mégis úgy gondoljuk, hogy a személyes kapcsolattartás továbbra is meghatározó tényezője a minőségi ügyfélkiszolgálásnak.

A HUNPartner egyedi szolgáltatásokkal és üzleti megoldásokkal készül

Dr. Vass Gábor, a HUNPartner ügyvezető igazgatója elmondta: „A Hungarikum Alkusz Cégcsoporton belül a tavalyi év végen – Keszthelyi Erik alapító, társtulajdonossal – amellett döntöttünk, hogy a gépjármű üzletágban a kompetenciákat egy tagvállalatba helyezzük; ez a HUNPartner lett. 
Immár ebben a társaságban összpontosul az a sokrétű szakmai tapasztalat, amit a gépjármű piacon hosszú évek alatt megszereztünk. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a tender során a Pappas Auto vezetői a mi pályázatunkat tartották a legmegfelelőbbnek.”

A biztosítások értékesítése – a gépjárművek értékesítése mellett – egy kiegészítő szolgáltatás. A HUNPartner feladata tehát elsősorban az, hogy – egyénre szabott biztosítási konstrukciókkal – a Pappas Autó brandjét erősítse. A HUNPartner azonban nem elégszik meg ennyivel: miután kialakították az ügyfelek számára ideális termékportfóliót, továbbra is folyamatosan figyelik a gépjárműbiztosítási piacot, annak érdekében, hogy a változó körülményekhez igazodva kedvezőbb feltételeket biztosíthassanak az ügyfeleknek.

A rendszerünket úgy alakítottuk ki, hogy a Pappas Auto minden egyes telephelyéhez egy dedikált szakértő is társul, aki a helyszínen vagy online segíti az értékesítést. A rendszerünket és a szolgáltatásainkat is teljes mértékben a Pappas Auto igényeihez alakítva fejlesztettük ki

– tette hozzá Dr. Vass Gábor.

Hatékonyságnövelés és digitalizáció a szerződéskötés során

A tender során a Pappas Auto részéről kifejezett kérés volt, hogy a biztosításokkal kapcsolatos adminisztráció csökkenjen, illetve a biztosításkötéssel eltöltött időt optimalizáljuk

– magyarázza Dr. Vass Gábor a HUNPartner ügyvezető izgatgatója.

Fotó: Sárosi Zoltán / HUNPartner Kft.

A gépjármű-értékesítés során lényeges tényező, hogy a biztosítások értékesítését hozzá kell igazítani a gépjármű-értékesítés ritmusához. Fontos szempont, hogy az értékesítő a biztosítás megkötéséhez szükséges információt a lehető legrövidebb idő alatt, professzionális módon tudja átadni az ügyfélnek. A HUNPartner első eredményei azt mutatják, hogy az adminisztráció csökkentésével sikerült optimalizálni a biztosításkötés időtartamát.

Pais József a személyre szabott biztosításokkal kapcsolatosan megjegyezte:

Olyan egyedi biztosítási termékekkel is készülünk, amelyek kifejezetten csak a Pappas Auto ügyfelei számára lesznek elérhetők. Ezáltal is szeretnénk megkülönböztetni magunkat – és persze a HUNPartnert is – a piacon.

Készülnek a biztosítási konstrukciók az elektromos autók számára is

A Mercedes szeptemberben több új elektromos modellt is bemutatott: bővült az EQ sorozat: bemutatkozott az EQS-AMG, az EQE, a G-osztály elektromos változata, valamint egy teljesen elektromos Maybach EQS SUV koncepcióautót is megismerhettünk.

A piacon korábban tapasztalat - az elektromos járművek biztosításával kapcsolatos – biztosítói visszalépés már kezd némileg oldódni. Példaként említhetjük az elektromos hajtásrendszert, aminek javítása egyszerűbb, mint a robbanó motoros autóké, illetve az autóban található akkumulátor-pakkokat, amelyek ma már modulárisan is cserélehetők. A korábban feltételezett kockázatok csökkentek, a mostani helyzet így már sokkal elfogadhatóbb a biztosítóknak is. A HUNPartner – a gépjárműpiacon szerzett ismeretei alapján – a biztosítókkal közösen fejleszt különféle új és innovatív konstrukciókat az elektromos járművek számára.

A Pappas Auto ügyfélköre a járművek értékéből adódóan többnyire korábban is preferálta a casco biztosításokat. A mi feladatunk – a HUNPartnerrel közösen – az lesz, hogy az értékesítés során elérjük a 100 százalékos kötési arányt; kihangsúlyozva az adott casco biztosítási termék előnyeit, illetve az általa elérhető többletszolgáltatásokat – legyen szó akár hagyományos, akár elektromos meghajtású autóról

– összegezte Pais József.