Március 31-én megvalósult a Magyar Bankholding két tagbankja, a Budapest Bank és az MKB Bank jogi egyesülése. A Magyar Bankholding által irányított hármas bankfúzió célja, hogy Magyarország második legnagyobb, és a digitalizációban is élenjáró univerzális nagybankját hozzák létre. Az alábbi összefoglaló cikkből kiderül, milyen lépések vezettek a két hazai bank sikeres egyesüléséhez, illetve hogy mi várható a közeljövőben.

A Magyar Bankholding, amely a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport egyesítésére jött létre, 2020. december 15-én kezdte meg tényleges működését. A három tagbank együttműködése révén Magyarország második legnagyobb bankcsoportja jött létre, amely összesen 2,2 millió lakossági ügyféllel rendelkezik, illetve több mint 920 fiókot működtet.
A bankcsoport stratégiája szerint a három tagbank teljes működési fúziója 2023-ra valósulhat meg. A tervek szerint a létrejövő nagybank Magyarország legmodernebb és leginnovatívabb bankja lesz, amely rugalmas, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldásokat, illetve új, modern termék- és szolgáltatási palettát vezet be.

2021 decemberében fogadták el az egyesülést célzó menetrendet, a fúzió első lépcsője a Budapest Bank és az MKB Bank 2022. március 31-i egyesülése volt. Ehhez stabil háttérre és tőkeerőre is szükség volt, azonban mind a Budapest Bank, mind az MKB Bank – a Magyar Bankholding keretében zajló intenzív átalakulási folyamat, illetve a fokozódó piaci turbulenciák ellenére – rendkívül sikeres 2021-es évet zárt. 

Az MKB Csoport 77,7 milliárd forint korrigált adózott eredményt ért el tavaly: a kimagasló eredményhez többek között az erős üzleti teljesítmény és a kedvező pénzpiaci hatások is hozzájárultak. A bank mérlegfőösszege 2020 óta 19,1%-kal bővült, ami több mint 530 milliárd forint növekedés mellett elérte a 3 314 milliárd forintot.

A Budapest Bank a COVID hatásokat figyelembe vevő terveket jelentősen meghaladta, utolsó teljes működési évében a bank 6,2 milliárd forint teljes átfogó eredményt és 13,8 milliárd forint konszolidált, adózás előtti eredményt ért el. A bank mérlegfőösszege 2021 végére 7%-kal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest, így meghaladta a 2 530 milliárd forintot.

Fotó: MKB Bank

Az informatikai átállásnak és a rendszerek ismételt, biztonságos üzembe helyezésének köszönhetően az MKB Bank szolgáltatásai zavartalanul működnek. Az immáron egyesült MKB Bank 66 városban, összesen 143 bankfiókkal és 184 ATM-mel van jelen, ezzel az ügyfeleknek a korábbinál több helyszínen biztosítja a személyes ügyintézés lehetőségét. Emellett a lakossági és vállalati ügyfelek betéti bankkártyájukkal országosan közel 1.100 helyszínen, az egyesült MKB Bank mellett a Takarékbank ATM-jeiből is vehetnek fel készpénzt a saját banki ATM készpénzfelvételi díjjal megegyező díjért.

A korábbi Budapest Bank-fiókok arculata megváltozott, és a jogutód MKB Bank logójával és egyéb arculati elemeivel működnek tovább. A Budapest Bank 14 korábbi – 4 fővárosi és 10 vidéki – fiókjánál tapasztalhattak az ügyfelek teljes imázsváltást. Valamennyi ügyintézési és kommunikációs csatornán – az internetbankban, a mobilapplikációban, a számlakivonatokon, a postai és elektronikus leveleken – is az MKB Bank adataival és logójával találkozhatnak a Budapest Bank korábbi ügyfelei.

A vezetőség célja, hogy az átmenetileg az MKB neve alatt egyesülő bank Magyarország vezető pénzintézeteként tovább növelje eredményességét és szerepét a magyar pénzügyi piacon, a közös bank ügyfeleinek minél nagyobb megelégedésére. Céljuk, hogy olyan piacvezető, digitális bank épüljön meg, amely nagy mértékben hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez és felveszi a versenyt a nemzetközi bankokkal és neobankokkal is. Merész elképzelésekkel halad tehát a bankcsoport a következő állomás felé: a terveknek megfelelően folytatják a munkát a Takarékbank jövő májusi csatlakozására való felkészüléssel, valamint merőben új ügyfélélményt nyújtó digitális szolgáltatások bevezetésével.