Ebben a cikkben olyan marketingtrendeket tárunk fel, amelyekről úgy gondoljuk, hogy 2024-ben elősegítik az üzleti növekedést, mint marketingügynökség pedig olyan megvalósítható stratégiát kínálunk ügyfeleinknek, mellyel versenyképesek tudnak maradni az előttünk álló évben.
AI-alapú marketingautomatizálás
A mesterséges intelligencia és a marketing integrálása megváltoztatja azt, ahogyan a vállalatok adatelemzést végeznek, személyre szabják az ügyfelek tapasztalatait és optimalizálják a kampányokat. Például a mesterséges intelligencia által vezérelt chatbotok és üzenetküldő alkalmazások forradalmasítják az ügyfelek interakcióit azáltal, hogy személyre szabott élményeket és azonnali megoldásokat kínálnak, amelyek segítenek a hitelesebb ügyfélkapcsolatok kialakításában.
2024-ben az AI-alapú marketingeszközök, például a chatbotok, a hangalapú keresés optimalizálása és a prediktív analitika még szélesebb körben elterjednek. Az üzleti vezetőknek azonban el kell kerülniük, hogy kizárólag az „állítsd be és felejtsd el” automatizálási stratégiákra hagyatkozzanak, az emberek és a mesterséges intelligencia közötti együttműködésen alapuló megközelítést kell kikényszeríteniük.
Kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR)
Az olyan technológiák, mint az AR és a VR, segíthetnek magával ragadó márkatörténet-mesélés és fogyasztói elkötelezettség kialakításában. 2024-ben arra számítunk, hogy ezek a technológiák mélyebben integrálódnak a stratégiai marketing-erőfeszítésekbe. Az e-talerek például virtuális kipróbálási élményt kínálva javíthatják márkaértéküket és vásárlói élményüket.
Személyre szabás (perszonalizáció)
A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás terén elért fejlődésnek köszönhetően az értékesítési és marketingcsapatok rengeteg ügyféladathoz férhetnek hozzá a tartalmak, termékajánlatok és ajánlatok jobb összeállításához és személyre szabásához.
Képzeljen el egy Judit nevű vásárlót, aki egy online ruhaüzletben böngészik. A webhely mesterségesintelligencia-motorja elemzi korábbi vásárlásait, böngészési előzményeit és elköteleződési mintáit, miközben különböző ruhákat fedez fel. Ezen adatok alapján a platform olyan ruhát ajánl Juditnak, amely illeszkedik az ő preferált stílusához, méretéhez és színéhez, valamint személyre szabott kiegészítőket és személyre szabott élményeket kínál minden érintkezési ponton – az e-mailektől és a webhelyjavaslatoktól a bolti ajánlatokig.
A vállalkozásoknak azonban felelősségteljesen kell eljárniuk az ügyfelek adatainak kezelésekor. Átláthatónak kell lennie, világosan el kell magyaráznia, hogy vállalkozásuk hogyan gyűjti és használja fel ezeket az adatokat, és meg kell szerezni a kifejezett hozzájárulását.
Influencermarketing
A modern fogyasztók többet akarnak, mint jóváhagyásokat; valódi és hiteles kapcsolatokra vágynak az influencerekkel. Ez az elmozdulás valószínűleg a mikrobefolyásolók – a kisebb, de nagyon elkötelezett követőkkel rendelkező egyének – növekedését fogja előmozdítani.
Ezt szem előtt tartva, fontold meg az olyan influencerekkel való együttműködést, akiknek több rés- és célközönségük van, és akik felismerik a hitelesség értékét.
Videómarketing
A rövid formátumú videók, az élő közvetítés és az interaktív tartalmak egyre fontosabbak a videómarketingben. Azok a vállalatok, amelyek hatékonyan hasznosítják ezeket a trendeket, versenyelőnyhöz jutnak, és képesek lesznek lebilincselően és dinamikusan kommunikálni márkaüzeneteiket.
Hangalapú keresés optimalizálása
A legfrissebb adatok szerint csak az Egyesült Államokban körülbelül 200 millió felhasználója van a hangasszisztenseknek. A hangalapú keresés optimalizálási technikáinak megértése és beépítése elősegíti, hogy tartalmad könnyebben felfedezhető legyen, és előrébb kerüljön a hangalapú keresés eredményei között. Ha például keresési lekérdezéseken és kulcsszavakon gondolkodsz, fontold meg inkább társalgási, hosszú formájú kérdések használatát. Egy jó SEO-ügynökség szakértő tanácsot tud nyújtani a témában.
Felhasználó által generált tartalom (UGC)
Az UGC egy erőteljes márkamarketing-stratégia, amely társadalmi bizonyítékot és elkötelezettséget biztosít. A márkák ösztönözhetik az UGC létrehozását, ha lebilincselő versenyeket és kihívásokat indítanak meghatározott hashtagekkel, témákkal vagy formátumokkal, jutalmazva a legjobb pályaműveket. A releváns befolyásolókkal való partnerség szintén erősítheti az elérést és az elköteleződést.
Az UGC növelheti a márka hitelességét és az ügyfelek lojalitását, ha bevonod a közönséget a tartalomalkotásba. Ez a megközelítés alakíthatja a márkák körüli narratívát, és elősegítheti a közösségi érzést a fogyasztók között.
Social ecommerce
A közösségimédia-platformok egyre inkább e-kereskedelmi ökoszisztémákká válnak, ami várhatóan jelentős hatással lesz a digitális vásárlási környezetre. Arra számítok, hogy az elkövetkező években az olyan nagy platformok, mint a Facebook, az Instagram és a TikTok, élen járnak majd abban, hogy a kiemelkedőbb vásárlási funkciókat integrálják felhasználói élményükbe. Ez magában foglalja az egyszerűsített vásárlási utakat, a továbbfejlesztett termékfelfedezést, a magával ragadó élményeket és a társadalmi bizonyítékokat a jövőbeni vásárlások ösztönzésére.
Ha elfogadják ezeket a változásokat, a vállalkozások kihasználhatják a fejlődő digitális kereskedelmi környezetet, hogy kapcsolatba lépjenek közönségükkel, és ezt az elköteleződést közvetlenül értékesítésekké alakítsák.
Adatvédelem
Mivel az adatvédelem fokozott ellenőrzés alá kerül, főleg az Európai Unióban, a vállalkozásoknak előtérbe kell helyezniük a fogyasztói bizalmat és az adatvédelmet. 2024-re versenyelőnyre tesznek szert azok a vállalatok, amelyek szilárd adatvédelmi gyakorlatot és átlátható adatvédelmi irányelveket alkalmaznak. Az ügyfelek bizalmának és lojalitásának megőrzése érdekében a vállalkozások számára elengedhetetlen lesz a biztonságos adatgyűjtési és -tárolási módszerek bevezetése, kifejezett hozzájárulás megszerzése, valamint a fejlődő adatvédelmi előírások betartása.
Ahogy a fogyasztók egyre éberebbek adataik kezelését illetően, a személyes adatok védelme iránti szilárdan elkötelezett vállalkozások nemcsak az adatvédelem bonyolult kérdéseiben fognak eligazodni, hanem megerősítik hírnevüket az ügyféladatok megbízható őrzőjeként.
Fenntarthatóság és célorientált marketing
Ahogy a környezetvédelem továbbra is a középpontba kerül, a fogyasztók egyre gyakrabban keresnek olyan márkákat, amelyek megfelelnek értékeiknek. A siker eléréséhez elengedhetetlen lesz, hogy a vállalkozások fenntartható és célorientált marketingstratégiákat alkalmazzanak, amelyek hitelesek a márkához.
Nem elég a környezetbarát kezdeményezések bemutatása. Ehelyett a márkáknak aktívan be kell építeniük a fenntartható gyakorlatokat, támogatniuk kell a társadalmi ügyeket, és hitelesen kell érvényesíteniük céljukat. A tudatos fogyasztás korában a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget valóban megtestesítő és kommunikáló márkák képesek lesznek hűséges és társadalomtudatos vevőkört vonzani és megtartani.
Összességében azok a vállalatok, amelyek alkalmazkodnak ezekhez a trendekhez, és megfelelnek a közönség elvárásainak, tartós sikerre pozicionálják magukat a marketing állandóan változó világában. A Marketing Consulting segít ügyfeleinek láthatóvá válni, és teljes mértékben segít kialakítani marketingstratégiájukat. Ahogy teljes egészében el is lát minden ehhez kapcsolódó feladatot egy cég életében.