Hirdetés

Hogyan navigáljunk a jelenlegi magyarországi toborzási környezetben – toborzóknak és jelölteknek (x)

A toborzás dinamikája jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt években, a technológiai fejlődés, a gazdasági nehézségek, a változó jelölti és piaci igények egyaránt alakították.

Sok más országhoz hasonlóan Magyarországon is megfigyelhető a digitális munkaerő-felvételi folyamatok irányába történő elmozdulás. Az online platformokon megjelenő álláshirdetésektől kezdve a virtuális interjúkon át az értékelésekig a technológia kulcsfontosságú szerepet játszik a toborzási munkafolyamatok racionalizálásában és a jelentkezők szélesebb körének elérésében.

Fotó: Sudtawee Thepsuponkul / Shutterstock

No Fluff Jobs állásportál 2014-es megalapítása óta tevékenysége céljának tekinti, hogy megváltoztassa a toborzási folyamatok színvonalát és segítse a vállalatokat abban, hogy elindulhassanak a transzparencia útján. Célja továbbá, hogy hozzájáruljon mind a jelöltek, mind a toborzók idejének tiszteletben tartásához azáltal, hogy a jelentkezőnek az igényeikre szabott álláshirdetéseket kínál, a toborzókat pedig összeköti a potenciális jelöltekkel elsősorban az IT-iparágban, kibővítve a marketing, értékesítési, pénzügyi, HR és egyéb területeivel is a lengyel, cseh, szlovák, ukrán és magyar piacon.

A transzparens toborzás hosszú távon jó befektetés a vállalatok számára, mivel pozitív képet alakít ki róluk a jelentkezők szemében. Másrészt a jelöltek dolgát is megkönnyíti, hiszen a feltüntetett bérsávból egyértelműen el tudják dönteni, hogy a felkínált összeg megfelel-e az elvárásaiknak, vagy sem. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolnak meg az interjúk során. A No Fluff Jobs oldalán ezért naprakész és részletes álláshirdetéseket tesznek közzé, amelyekben vagy láthatók a bérsávok, vagy pedig lehetősége van a jelöltnek arra, hogy ellenőrizze, az adott álláslehetőség megfelelnek-e a saját fizetési elvárásainak. Ez biztosítja, hogy a jelöltek mindig teljes körű információkkal rendelkezzenek ahhoz, hogy tudatosan jelentkezhessenek a kiválasztott állásokra. 

Jelöltek tapasztalata az IT területén 2023-ban címmel publikált No Fluff Jobs riport megállapításai rávilágítanak a felvételi folyamat egy kulcsfontosságú aspektusára: a fizetés átláthatóságára. Az IT-szakmában dolgozó jelöltek 60,3 százaléka hangsúlyozta a fizetésekkel kapcsolatos egyértelmű tájékoztatás fontosságát, és elsöprő, 89 százalékuk tapasztalta ennek az átláthatóságnak a hiányát az álláskeresés során. Ez azt mutatja, hogy a vállalatok részéről még van hova fejlődni.

Pedig a pozitív jelöltélmény biztosítása manapság prioritássá vált. A zökkenőmentes jelentkezési folyamatoktól kezdve az időben történő kommunikációig és visszajelzésig a vállalatoknak oda kell figyelniük a pozitív benyomásra, függetlenül a felvételi folyamat eredményétől.

Az erős munkáltatói márka kiépítése alapvető fontosságúvá vált a legjobb tehetségek vonzása és megtartása szempontjából. Már nem csak arról van szó, hogy vonzónak kell tűnni a potenciális munkavállalók számára. Hanem arról, hogy valóban olyan vállalati kultúrát építsenek a cégek, amely mind a jelenlegi, mind pedig a jövőbeli munkavállalónak vonzó és pozitív képet mutat. Ez azt jelenti, hogy olyan értékekre, munkakörnyezetre és fejlődési lehetőségekre kell összpontosítani, amelyek összhangban vannak a munkatársak törekvéseivel. A No Fluff Jobs lehetőséget, valamint segítséget kínál a vállalatok számára a személyre szabott, hiteles és kiemelkedő munkáltatói márka megalkotásában. 

A vállalatok felismerik, hogy a tehetségek elvesztésének és pótlásának költségei sokkal magasabbak, mint a tehetségek elégedett és elkötelezett megtartása. Az új cél tehát: az alkalmazottak érezzék, hogy megbecsülik őket, és hogy a szervezeten belül látnak jövőt maguk előtt, nem csak a felvételi szakaszban, hanem folyamatosan. Ez jelentős elmozdulás az állások puszta betöltésétől az elkötelezett és elégedett munkaerő ápolása felé.

Az adatelemzés és a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök alkalmazása a toborzásban egyre nagyobb teret nyer, lehetővé téve a toborzók számára, hogy megalapozottabb felvételi döntéseket hozzanak. Ezek a technológiák segítenek a minták azonosításában, a jelöltek sikerének előrejelzésében és a toborzási folyamat általános hatékonyságának javításában. A No Fluff Jobs az adatvezérelt megközelítést vallja, melyet folyamatos piackutatással, felmérésekkel támaszt alá annak érdekében, hogy naprakész információkkal segítse mind a jelölteket, mind a toborzókat a munkaerőpiac aktuális helyzetéről. Emellett mesterségesintelligencia-megoldásokat alkalmazunk az álláshirdetések létrehozásának folyamatának javítása és egyszerűsítése érdekében.

Összefoglalva, a magyarországi munkaerő-toborzás gyorsan fejlődik, amit a technológiai innováció, a változó jelölti elvárások és a piaci dinamika hajt. A digitalizáció felkarolásával, a gyakorlati ismeretek képesítéssel szembeni előnyben részesítésével, a munkáltatói márkaépítésbe való befektetéssel, a sokszínűség és befogadás előmozdításával, az adatvezérelt meglátások kihasználásával és a jelöltélmény előtérbe helyezésével a szervezetek sikeresen navigálhatnak a jelenlegi toborzási környezetben, és a legjobb tehetségeket vonzhatják be, hogy előrevigyék vállalkozásukat.

No Fluff Jobs mindehhez megfelelő segítséget nyújthat, amit mit sem bizonyít jobban, mint hogy tízéves tapasztalattal rendelkezik a transzparens toborzásban, már több, mint 10 250 munkáltató bízott meg szakértelmükben, valamint honlapja havi 3 milliós látogatottsággal rendelkezik, és blogját 60 ezren olvassák. 

 

munkaerőpiac álláshirdetés toborzó jelentkező toborzás
Kapcsolódó cikkek