BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

Idén ismét a Brandfizz Employer Branding lett az Év HR-kommunikációs Ügynöksége (X)

Az évek óta folyamatosan bővülő munkáltatóimárka-piac legeredményesebb szereplőit a hazai kommunikációs szakma immár második éve külön kategóriában díjazta. Számos ügynökségi, vállalati szereplő, valamint szakmai szervezet dolgozik azon, hogy a piaci norma egyre magasabb legyen, és a vállalatok színvonalas szolgáltatásokat érjenek el, ha employer brandingben keresnek támogatást. Megbízói oldalon eközben a cégek mindössze 7 százaléka tervez csökkentést a munkáltatói márka büdzséjében, míg közel felénél növelik az employer branding költéseket 2025-ben.
Kép: PR cikk kép

A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Kreatív magazin kiadója a PPH Media, valamint a HRPOWER támogatásával állt össze a HR Toplista, melynek élén sorozatban másodszor a Brandfizz Employer Branding ügynökség végzett.

PR cikk kép
Zvezdovics Anita és Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. alapítói az APEX és M-Lista közös díjátadóján / Fotó: brandfizz.hu

Mindeközben a megbízói oldal is aktív: egyre többen építenek tudatosan munkáltatói márkát. Különösen a közép- és nagyvállalatok ismerték fel, hogy ma már nem elég jó munkahelynek lenni, annak is kell látszani. A Brandfizz legfrissebb iparági Compass Munkáltatói Márka felmérésből kiderül, hogyan emelkednek az employer brandingre fordított büdzsék idén.

A közel 500 fős, 14 iparágat összefogó kutatásból kiderül, hogy a cégek közel felénél növelik az employer branding büdzsét 2025-ben. Csökkentést 7 százalék tervez, és mindössze 2 százalék nem költ rá. Az egyre növekvő piacon az igény is egyre növekszik: minőségi és eredményes gyakorlatokat várnak a megbízók. A piaci sztenderdek kialakításában a vállalati és az ügynökségi oldalnak, valamint az employer branding versenypályázatokat szervező szakmai szervezeteknek is meghatározó szerepük van.

PR cikk kép
Fotó: brandfizz.hu

Melyek azok a díjazott munkáltatói márka pályamunkák, amelyeknek köszönhetően a Brandfizz Employer Branding lett az Év HR-kommunikációs Ügynöksége?

1. Kékgalléros munkaerő toborzása hatékonyan

A kékgalléros munkaerő megszólítása és bevonzása kulcsfontosságú a termelési sikeresség fenntartásához. A Coca-Cola HBC Magyarország munkáltatói márka lokalizációs programja, például, a globális munkáltatói márka értékígéret (EVP) helyi bevezetését és hatékony kommunikációját tűzte ki célul a kékgalléros munkaerő felé. Ennek eredményes megvalósítása révén olyan online toborzási rendszert sikerült felépíteniük, amely évente 60 nyitott pozíciót képes betölteni magas megtérüléssel (ROI). Az eredményt az európai Employer Brand Management Awards versenyen is díjazták.

A Wuppermann Hungary Kft. gönyűi telephelyén hasonló stratégiai fókusszal építi munkáltatói márkáját. Bár acélipari termékeiket nem a boltok polcain találjuk meg, mégis sikerült növelniük ismertségüket a térségben – méghozzá olyan nemzetközileg ismert versenytársak szomszédságában, akik szintén itt vannak jelen. A tudatos márkaépítés és toborzási gyakorlatok nemcsak eredményeket hoztak, hanem szakmai elismerést is: a Magyar PR Szövetség Employer Branding Award díjazottjai között szerepeltek.

2. Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban: munkavállalók készségfejlesztése az AI segítségével

A tehetségek toborzása mellett a kulcsemberek megtartása egyre több vállalatnál kerül fókuszba. A KUKA Hungária Kft. 2in1 nagyköveti programja egyedülálló abban, hogy nemcsak a vállalati munkáltatói márka ismertségének növelését célozta, hanem a szervezetfejlesztési céljait is támogatta. A program első évében 270 új munkavállaló felvételét tette lehetővé, miközben az alkalmazottak körében az ajánlási hajlandóság 19 százalékponttal nőtt. A program részeként a munkavállalói jólét támogatására is külön figyelmet fordítottak. Az európai Employer Brand Management Awards mellett, a nemzetközi Stevie® Awards for Great Employersen is helyezést ért el a vállalat, amelynek díját Manhattanben, New Yorkban vehették át a cég képviselői. A KUKA mellett olyan szervezeteket díjaztak az eseményen, mint az American Airlines vagy a Google. A munkavállalói készségfejlesztés és a program AI-val történő innovatív kibővítését itthon az MPRSZ Employer Branding Awardján aranyéremmel díjazták.

3. Megtartás és vállalati kultúra erősítése

A belső megtartásra fókuszáló kommunikáció másik hatékony eszköze a podcast, amely kifejezetten a vállalati kultúra erősítését és a munkatársak integrálását segíti. A munkahelyi feltöltődés hívta életre a Forvis Mazars Kft. Munka-társas című gamifikált podcast sorozatát, melyben a munkatársak előre nem ismert kérdéskártyákra válaszolnak önmagukkal kapcsolatban, és amelyet a HRKOMM bronz díjjal ismert el. A kifejezetten csak a szervezet tagjai számára elérhető podcast célja, hogy a különböző üzletágak és a szervezetben együtt dolgozó generációk közelebb kerüljenek egymáshoz.
„Jól látszik, hogy a munkáltatói márkaépítés nem silóműködésben történik. A munkavállalói élmény már a toborzási fázisban elkezdődik, és a munkatársak mindennapjaiban újra és újra visszaköszön. A piaci trendek alapján azt látjuk, hogy a cégek egyre inkább felismerik ennek fontosságát, és stratégiai szinten kezelik a munkáltatói márkaépítést, erőforrást és büdzsét fordítanak rá. Már jelenleg is számos vállalat mutat kiemelkedő példát a magyar piacon, és reméljük, hogy ez a szám még inkább növekedni fog, akár csak annak köszönhetően, hogy a döntéshozók felismerik a társterületekben rejlő szinergia tartalékokat” – magyarázza Zvezdovics Anita Chief Fizz Offizzer, a Brandfizz társalapítója és az Európai Employer Brading Szövetség elnökségi tagja.

4. Vállalati felelősségvállalás és társadalmi hatás, hitelesen

A munkatársak elkötelezésére, inspirálására hatékony módszer a vállalat CSR kezdeményezéseibe történő bevonásuk. Minél hitelesebben tud a szervezet jelen lenni a társadalmi felelősségvállalásban, annál motiválóbb az élmény a kollégák számára is. A Merkbau Zrt. MerkÚjítók elnevezésű programja egy olyan integrált stratégia, amely egyszerre támogatja a CSR, belső kommunikációs, marketing- és munkáltatói márka célokat. Az építőipari cég közönségszavazatok alapján és szakmai zsűri segítségével választott ki egy Bács-Kiskun vármegyei óvodát, amelynek három csoportszobáját újította fel teljeskörűen a kollégáik segítségével. Az MPRSZ Employer Branding Awardján is elismerték a kezdeményezést.

PR cikk kép
Az év HR-kommunikációs ügynöksége sorozatban másodszor a Brandfizz Employer Branding csapata lett / Fotó: brandfizz.hu

5. Munkáltatói márkaismertség stratégiai felépítése ismert fogyasztói márka és B2B-szolgáltatás esetében

A konzisztens munkáltatói márkaépítés az alapoknál kezdődik, majd lépésről lépésre integrálódik a szervezet aktivitásaiba. A Mogyi Kft. munkáltatói márkáját az értékalapúság köré építi, amely kiterjed a belső kommunikációra, a karrieroldalra vagy éppen a LinkedIn-tartalmakra: ebből állt össze a vállalat „Roppant jó munkahely” nevű stratégiai programja, HRKOMM és Marketing Diamond Awards díjakat hozva a megbízónak.

Idetartozik az olyan események kommunikációja is, mint amikor egy vállalat stratégiai szintű előrelépést tesz. Ilyen például a Genesys Cloud Services Hungary Kft. új k+f központ irodájának megnyitása Budapesten, melynek kommunikációs megvalósítását az MPRSZ Employer Branding Awardon is elismerték.

„A jó gyakorlatok kéz a kézben járnak a szakmai pályázatokkal. Számos szakmai szervezet dolgozik azon, hogy a magyar piacon a nemzetközi szintű szempontrendszer mentén válogassák ki a legjobb piaci gyakorlatokat. Szakítanunk kell azzal a hagyománnyal, hogy a HR- és marketingversenyek borkóstolóként működjenek; a »tetszik, nem tetszik« értékelésen túlmutatva érdemes a zsűrinek visszajelzéseket adni. Szerencsére az utóbbi években több versenyen is nyilvános a pontszámrendszer, publikus visszajelzést – élő zsűri alkalmat biztosítanak a pályázóknak, ezzel is támogatva a hazai szakmai versenyek színvonalának fejlődését. Ez egy olyan motor, amely mind a vállalatok, mind pedig az ügynökségek számára inspirációt jelent, ugyanis a dagály minden hajót megemel” – foglalja össze Horváth Ádám Chief Sparkle Offizzer, a Brandfizz egyik alapítója, a Magyar PR Szövetség Employer Branding Tagozatának elnöke és az Európai Employer Branding Szövetség elnökségi tagja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.