BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A brit közszférában elfelejthetik az inflációval lépést tartó béremeléseket

Mark Harper brit közlekedési miniszter szerint hiába sztrájkolnak a szigetország közszférájában dolgozók, hiszen esély sincs még az inflációt megközelítő béremelésekre sem. Pedig a betegápolók szakszervezete több mint száz éve először hirdetett munkabeszüntetést.

A brit közszféra bérezése nem tud lépést tartani a szárnyaló inflációval – jelentette ki vasárnap Mark Harper közlekedési miniszter, miközben az országot sztrájkhullám fenyegeti.

London,Uk,-,02,07,2022:,London,Fire,Brigade,With
Fotó: Sandor Szmutko

A munkabeszüntetések egyre szélesebb körben terjednek Nagy-Britannia közösségi közlekedési vállalatainál, a múlt héten pedig a betegápolók szakszervezete jelentette be, hogy 

több mint 100 éve először sztrájkolni fognak.

A brit fogyasztói árinfláció októberben 

a 41 éves csúcsot jelentő 11,1 százalékra emelkedett, ám a legfrissebb, harmadik negyedéves hivatalos adatok szerint a közszféra bérei éves szinten csupán 2,4 százalékkal nőttek,

holott a magánszektorban 6,8 százalékkal emelkedett az átlagos fizetés.

– mondta Harper.

„Megpróbálunk tisztességes béremelést adni a közszférában dolgozóknak, akik nagyon keményen dolgoznak. Ezek azonban nem érhetik el az infláció mértékét, mert arra egyszerűen nincsen pénz. A magánszektorban sem láttunk ilyet” – mondta Harper a Sky Newsnak.

Jeremy Hunt pénzügyminiszter ugyan november 17-én kijelentette, hogy az állami nyugdíjak és a legtöbb szociális juttatás az inflációval összhangban emelkedik, de eközben egy hosszabb távú terv keretében évi 55 milliárd font kiadáscsökkentést és adóemelést tűzött ki célként.

Ez a célkitűzés pedig kevés mozgásteret hagy a minisztereknek a nagyobb béremelések jóváhagyására.

Harper elmondta, hogy a múlt héten a brit Vasúti, Tengerészeti és Közlekedési Dolgozók Nemzeti Szakszervezetének (RMT) és a Közlekedési Alkalmazottak Szövetségének (TSSA) vezetőivel folytatott megbeszélése eredményes volt.

Nagyon értelmes, nagyon konstruktív megbeszéléseket folytattunk

– mondta Harper.

A közlekedési szakszervezetek szerint viszont a brit kormány, amely erőteljesen támogatja a vasúttársaságokat, gyakorlatilag megakadályozta, hogy bérmegállapodást kössenek a munkavállalókkal.

Harper megjegyezte, hogy a vasúti ágazatban – ahol a vasárnapi munkavégzés egyelőre nem kötelező – reformokat szeretne látni, mielőtt magasabb állami finanszírozásról állapodna meg.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.