BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mivel ronthatjuk el, és mivel lehet feljavítani az ingatlanhirdetésünket

Az ingatlanhirdetés is reklám. Sokan, sokféleképpen értelmezik a meggyőzés fogalmát, amit nagyon szemléletesen megjelenítenek az ingatlanhirdetések is. Akadnak ugyanis közöttük, amelyek jócskán elrugaszkodnak a valóságtól.

A leggyakoribb torzítások az ingatlanhirdetéseknél: mennyire nyugodt, csendes a környék, mennyire jók a szomszédok, esetleg mikor történtek felújítások, mekkorák a rezsiköltségek és hogy pontosan hol helyezkedik el az ingatlan – sorolta Fucskó István, a Balla Ingatlan siófoki irodájának tulajdonosa.

Side,View,Of,A,Young,Couple,Looking,At,Window,Display
Fotó: sirtravelalot

Nagyon gyakori „fogás” az – mind a magánszemély-hirdetők, mind az ingatlanközvetítők részéről –, hogy nem minden esetben tüntetik fel a hirdetésekben az ingatlan úgynevezett „objektív hibáit”, már amennyiben persze vannak neki.

– mondta Balla Frigyes, a Balla Ingatlan operatív igazgatója.

Itt olyan adottságokra kell gondolni, mint például egy transzformátor a ház előtt, a rossz szomszédság, a vizesedő falak, a tűzfalra néző ablak, és a sor még hosszan folytatható. Szerinte a kedvezőtlen adottságokat, tényezőket érdemes megemlíteni a hirdetésben, mégpedig azért, hogy ne legyen csalódott az érdeklődő.

Mindkét szakember szerint egy további nagyon gyakran felmerülő torzítás az alapterület kérdését érinti. A tulajdonos és a közvetítők is szeretnék kedvezőbb színben feltüntetni az ingatlant, ezért a lehetőségek közül igyekeznek a számukra kedvezőbb méretet feltüntetni. Szembetűnővé pedig akkor válik ez a probléma, amikor többen hirdetik ugyanazt az ingatlant, és a vevő azt tapasztalja, hogy más és más alapadatokkal dolgoznak az egyes közvetítők és maga a tulajdonos is.

Beszélt az ingatlanról készült képekről is, amelyek fontos részét képezik a hirdetéseknek, és szintén lehet velük torzítani a valóságot. A szakértő elmondta, hogy ezeknél a fotóknál az a cél, hogy minél jobb, de azért valós képet mutassanak az ingatlanról. Azt is megjegyezte, hogy a mobiltelefonok fejlődésével egyre több készülék képes nagylátószögű képek készítésére, melyek indokolt esetben elfogadhatók, azonban mivel alkalmasak arra, hogy jelentősen tágítsák a teret, ezért ezeket csak a legszükségesebb esetekben használják. 

Végül Fucskó István adott néhány tanácsot is a jó hirdetés elkészítéséhez:

amire figyelni kell, hogy legyen a hirdetés egyedi, kiemelt, tényszerű, figyelemfelkeltő és jól árazott. A tényszerűséghez szerinte hozzátartozik a pontos cím is: emeletet, fekvés, egy jó alaprajz és a már említett, valósághű képek.

Balla Frigyes pedig hozzátette, hogy minél több érdeklődőt érünk el eladóként, annál nagyobb az esélye annak, hogy az ingatlanunk megtalálja a vevőjét. Nincs ez másként az ingatlanközvetítő szakembereknél sem, akik kihasználják a piacon elfogadott eszközöket, hogy a terméket, vagyis az adott ingatlant a lehető legjobb színben tüntessék el. Szerinte azok a kollégák, akik ezt nem veszik figyelembe, önmagukat is hátráltatják, hiszen a sok felesleges ingatlanbemutató rengeteg időt, energiát és pénzt vesz ki zsebükből.

Nincs meglepetés az albérletpiacon: Újlipótváros és Újbuda a legdrágább

Ideális esetben a lakbérek nem haladják meg az adózás előtti jövedelem harmadát egy népszerű hüvelykujjszabály szerint. Budapesten a február közepén kiadó lakások átlagos bérleti díja a múlt évi fővárosi bruttó átlagfizetés 37 százalékából jönne ki. Az V. kerületben a legmagasabb az arány, ott 44 százalékos ez a mutató, a XV-ben pedig a legolcsóbb 24 százalékos eredménnyel.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.