BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mivel ronthatjuk el, és mivel lehet feljavítani az ingatlanhirdetésünket

Az ingatlanhirdetés is reklám. Sokan, sokféleképpen értelmezik a meggyőzés fogalmát, amit nagyon szemléletesen megjelenítenek az ingatlanhirdetések is. Akadnak ugyanis közöttük, amelyek jócskán elrugaszkodnak a valóságtól.

A leggyakoribb torzítások az ingatlanhirdetéseknél: mennyire nyugodt, csendes a környék, mennyire jók a szomszédok, esetleg mikor történtek felújítások, mekkorák a rezsiköltségek és hogy pontosan hol helyezkedik el az ingatlan – sorolta Fucskó István, a Balla Ingatlan siófoki irodájának tulajdonosa.

Side,View,Of,A,Young,Couple,Looking,At,Window,Display
Fotó: sirtravelalot

Nagyon gyakori „fogás” az – mind a magánszemély-hirdetők, mind az ingatlanközvetítők részéről –, hogy nem minden esetben tüntetik fel a hirdetésekben az ingatlan úgynevezett „objektív hibáit”, már amennyiben persze vannak neki.

– mondta Balla Frigyes, a Balla Ingatlan operatív igazgatója.

Itt olyan adottságokra kell gondolni, mint például egy transzformátor a ház előtt, a rossz szomszédság, a vizesedő falak, a tűzfalra néző ablak, és a sor még hosszan folytatható. Szerinte a kedvezőtlen adottságokat, tényezőket érdemes megemlíteni a hirdetésben, mégpedig azért, hogy ne legyen csalódott az érdeklődő.

Mindkét szakember szerint egy további nagyon gyakran felmerülő torzítás az alapterület kérdését érinti. A tulajdonos és a közvetítők is szeretnék kedvezőbb színben feltüntetni az ingatlant, ezért a lehetőségek közül igyekeznek a számukra kedvezőbb méretet feltüntetni. Szembetűnővé pedig akkor válik ez a probléma, amikor többen hirdetik ugyanazt az ingatlant, és a vevő azt tapasztalja, hogy más és más alapadatokkal dolgoznak az egyes közvetítők és maga a tulajdonos is.

Beszélt az ingatlanról készült képekről is, amelyek fontos részét képezik a hirdetéseknek, és szintén lehet velük torzítani a valóságot. A szakértő elmondta, hogy ezeknél a fotóknál az a cél, hogy minél jobb, de azért valós képet mutassanak az ingatlanról. Azt is megjegyezte, hogy a mobiltelefonok fejlődésével egyre több készülék képes nagylátószögű képek készítésére, melyek indokolt esetben elfogadhatók, azonban mivel alkalmasak arra, hogy jelentősen tágítsák a teret, ezért ezeket csak a legszükségesebb esetekben használják. 

Végül Fucskó István adott néhány tanácsot is a jó hirdetés elkészítéséhez:

amire figyelni kell, hogy legyen a hirdetés egyedi, kiemelt, tényszerű, figyelemfelkeltő és jól árazott. A tényszerűséghez szerinte hozzátartozik a pontos cím is: emeletet, fekvés, egy jó alaprajz és a már említett, valósághű képek.

Balla Frigyes pedig hozzátette, hogy minél több érdeklődőt érünk el eladóként, annál nagyobb az esélye annak, hogy az ingatlanunk megtalálja a vevőjét. Nincs ez másként az ingatlanközvetítő szakembereknél sem, akik kihasználják a piacon elfogadott eszközöket, hogy a terméket, vagyis az adott ingatlant a lehető legjobb színben tüntessék el. Szerinte azok a kollégák, akik ezt nem veszik figyelembe, önmagukat is hátráltatják, hiszen a sok felesleges ingatlanbemutató rengeteg időt, energiát és pénzt vesz ki zsebükből.

Nincs meglepetés az albérletpiacon: Újlipótváros és Újbuda a legdrágább

Ideális esetben a lakbérek nem haladják meg az adózás előtti jövedelem harmadát egy népszerű hüvelykujjszabály szerint. Budapesten a február közepén kiadó lakások átlagos bérleti díja a múlt évi fővárosi bruttó átlagfizetés 37 százalékából jönne ki. Az V. kerületben a legmagasabb az arány, ott 44 százalékos ez a mutató, a XV-ben pedig a legolcsóbb 24 százalékos eredménnyel.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.