
Így hódította meg a világpiacot egy magyar feltaláló: a Pentacolor-sztori
„Olyan erkölcsi és morális tartással kell rendelkeznie annak, aki vállalkozást csinál, ami egyértelmű üzenetet ad a saját munkatársainak és a partnereinek is” – mondta Holczer György, a Pentacolor Kft. ügyvezetője a Kávészünet című podcastsorozat legújabb adásában. A júniusban indult műsorunkban olyan magyar közepes és nagyvállalatok alapítóival, vezetőivel beszélgetünk, akik néhány évtized leforgása alatt szinte a nulláról építették fel több száz milliós vagy milliárdos árbevételű vállalkozásukat, mára pedig a térség vagy egy terület meghatározó szereplői.
A 90-es évek elején alig akadt olyan diák a magyar iskolákban, aki ne találkozott volna Holczer György találmányával. A Sulifix nevű ragasztóból a 10 milliós Magyarországon 1 millió darabot értékesítettek, a termék pedig olyannyira sikeres lett, hogy a Henkel megvásárolta tőle a hozzá kapcsolódó jogokat. Az abból befolyó pénzt fektette be és építette fel mostani vállalkozását Kunszentmiklóson.
Szerencsém van, mert két fiam is van
– mondta Holczer György, a vállalkozása ugyanis családi vállalkozás, a fiai évek óta aktívan részt vesznek a cég működtetésében.
„A kommunizmusban alkalmazták a tiltást, a tűrést és a támogatást, megmondom őszintén, ebből valamit átvettem” – mondta a Pentacolor Kft. ügyvezetője, aki elárulta azt is, hogy nagyon sokszor fordulnak hozzá tanácsért a fiai, a véleményét ugyan elmondja, de akkor sem sértődik meg, ha nem fogadják meg.



