Magyarországi áruházaiban mindössze 150 forintért, a németországi ár feléért kínálja a hot dogot az IKEA. Bármelyik országról van is szó, a svéd bútorgyártó üzleteiben az étel számít a legolcsóbbnak, a cég nem is keres rajta semmit, vagyis bekerülési költségen kínálja az ételeket – írja a G7.
A cég egyik korábbi alkalmazottja a német Stern magazinnak úgy nyilatkozott, az IKEA abból indul ki, hogy a vásárlók szeretnek valamit bekapni a vásárlás előtt.
Ha azt tapasztalják, hogy olcsó az étel, akkor tudat alatt összekötik a kedvező árát az áruház egyéb termékeivel is, vagyis a bútorokkal.
Magyarázatul szolgálhat emellett az is, hogy minél kevesebbet költenek a vásárlók az étteremben, annál több pénzük marad vásárolni az áruházban.
A cég üzletpolitikáját visszaigazolni látszik a magyarországi IKEA pénzügyi eredménye. A franchise magyarországi vállalata 61 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az augusztus 31-ig tartó 2017-es pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14 százalékos növekedést jelent. A kétszámjegyű bővülésssel Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.