BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kényelmi szempontok mozgatják a fogyasztókat

A nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is egyre gyakrabban keresik a fogyasztók azokat a praktikus és kényelmi megoldásokat, melyekkel könnyebbé és egyszerűbbé tehetik elfoglalt mindennapjaikat.

Az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során – tudta meg a Világgazdaság a fogyasztói igényeket felmérő Nielsen-jelentésből.

  • A vásárlók több mint negyede mondta azt, hogy kimondottan keresi az életét könnyebbé tevő termékeket (27 százalék),
  • az egyszerűen használható dolgokat (26),
  • minden ötödik fogyasztó pedig a kisebb háztartásokhoz igazított (20),
  • illetve különleges igényeket kielégítő termékeket (19) szeretné a boltok polcain látni.
  • Noha világszerte eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat fő keresletbefolyásoló tényezőt azonosított be, ezek: az urbanizáció, a zsugorodó háztartásméret, a zsúfolt városi közlekedés, a változó nemi szerepek, a generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága.

    Fotó: Shutterstock

    A felmérés szerint hazánkban a 2015-ös 71-ről 2025-re 75 százalékra ugrik a városi lakosság aránya, a háztartások mérete viszont 2,74 főről 1,8-re apad. Ez idő alatt a társadalom korösszetétele is megváltozik, a fiatalok (0–19 éves) aránya 0,7-del 19 százalékra csökken, a 20–49 éveseké 3,1-del 39,3 százalékra esik, az 50 felettiek aránya pedig 3,8-del 41,7 százalékra szökik fel. Eközben a 15–64 éves női munkavállalók részaránya 61,9-ről 67,2 százalékra emelkedik.

    A technológiai ellátottságot nem tíz-, hanem ötéves távlatban vizsgálta a piackutató, eszerint 2020-ra 119-ről 121-re nő a száz emberre jutó mobil-előfizetések száma, az internet-előfizetéseké pedig 73-ról 75-re. Mindezek – az első ránézésre nem összefüggő – változások együttesen változtatják meg a kereskedelmet, a kutatás szerint a vásárlási, fogyasztói élmények és a márkahűség egyre inkább közösen határozzák meg a döntéseinket az élelmiszerek és a csomagolt termékek esetében.

    Mivel pedig az online értékesítés globálisan ötször gyorsabban nő, mint a hagyományos kiskereskedelem, 2020-ra a webes eladások részaránya globálisan elérheti a 10-12 százalékot, ami csaknem 400 milliárd dollárnak felelhet meg.

    A legtöbben egyébként (61 százalék) – beleértve a magyarokat is – divatárukra keresnek a neten, megelőzve az utazást (59), a könyveket (49), a mobiltelefonokat (47) és a koncertjegyeket (45).

    A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.