Kiskereskedelem

Másfélszeres forgalmat generál a húsvét

A tavalyi rekordévet is felülmúlhatja az idei húsvéti szezon, a nagypénteki munkaszünet nem csökkenti, csak átrendezi a forgalmat.

A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után,

az idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint tavaly

– derült ki a Világgazdaság körképéből. Az átlagos kosárérték az ünnep előtt 30-40 százalékkal haladhatja meg a máskor tapasztalt értékeket, húsvét hetében pedig a másfélszeresére is emelkedhet a forgalom. A Nielsen legutóbbi összesítése szerint

húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költ sonkára a lakosság, ami 4200 tonnának felel meg. De legalább 4,5 milliárd forintot csokoládéra is elköltenek a magyarok, ez pedig 900 tonnás mennyiség.

Az ünnephez közeledve folyamatosan nő a forgalom, a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el – közölték a Tescónál. Március elejétől több lépcsőben jelennek meg a húsvéti élelmiszerek és dekorációs termékek. Eleinte a szárazáru forgalma lódul meg, majd a célegyenesbe fordulva a friss áru is jobban fogy az átlagnál. A legnépszerűbb termék ilyenkor a sonka, a húskészítmények, a tojás, a torma, a friss, szezonális zöldségek és a különböző édességek.

 

Fotó: Oláh Tibor

Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és -hétfőn zárva tartanak, a Tesco üzletei az ünnepet megelőző napokban a normál nyitvatartás szerint működnek. A SPAR kommunikációs vezetője, Maczelka Márk viszont azt mondta,

a vásárlói igények alapján határozzák meg a nyitvatartást, ahol szükséges, ott hosszabbítanak csütörtökön és szombaton.

Több mint negyvenféle füstölt áruból választhatnak a SPAR vásárlói, a lánc több mint 200 tonna kötözött lapockával készül, de a slágertermék a frikandó sonka, a füstölt tarja, a hátsó csülök és a diósonka, illetve az érlelt házi és parasztsonka is. A húskészítmények mellett

a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik, csaknem 100 százalékkal ugranak meg az eladások.

A pékáruk közül a kalácsok és a fehér kenyerek forgalma nő látványosan.

Két vásárlási hullámra számítanak a CBA-nál, az első április elején várható, a fizetések időszakában, ekkor sokan előre megvásárolják a sütés kellékeit és a csokoládéfigurákat. A második hullám pedig a húsvétot megelőző hét, ekkor már minden termékkör iránt élénk érdeklődésre számítanak.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

tojás kereskedelem húsvét sonka
Kapcsolódó cikkek