Az elmúlt két évben, ahogy a kereskedők, úgy a vásárlók is hozzászoktak a nagypénteki munkaszünethez, nem hoz forgalomkiesést, hogy 2017 óta ezen a napon zárva tartanak a boltok – mondta a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Rámutatott, hogy a kereskedelemben a karácsony után a húsvét a második legtöbb bevételt hozó időszak az évben, eleinte a szárazáru-eladások nőnek, az ünnep közeledtével pedig a friss áru fogy az átlagnál jobban.
A munkaszervezés és a logisztika megszervezése a kulcs nagypéntek előtt és után, de az áruházak az utóbbi időben megoldották, hogy több pénztárossal és árufeltöltővel állják a vásárlói rohamot, ahogyan azt is, hogy az egynapos leállás másnapján is friss zöldség, gyümölcs, hús, hal és tejtermék legyen a polcokon.
A tavaszi kiskereskedelmi forgalmat döntően befolyásolja, hogy az adott évben mikorra esik a húsvét. Tavaly április 1-jén és 2-án volt, az idén pedig április 21–22-én lesz, így egy éve a márciusi, most pedig sokkal inkább az áprilisi eladásokat dobhatja meg az ünnep – hangsúlyozta az OKSZ főtitkára.
Bár februárban 8,4 százalékkal 821 milliárd forintra ugrott a forgalom – hagyományosan ez az egyik leggyengébb hónap –, a Világgazdaság számításai szerint a márciusi és az áprilisi bevételek folyó áron már a 950–970 milliárdos sávba is beléphetnek a tavalyi 909, illetve 892 milliárd forintos értékesítés után.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható