Csak vigye már valaki, a Metro el is ajándékozhatja a mintegy 300 Real üzletét – ezzel a felütéssel szaladt végig a német sajtóban, hogy a nagykereskedelmi óriás már ott tart, hogy akár ráfizetés árán is megszabadulna leánycégétől. Méghozzá nem is keveset fizetne.
Hónapok óta ismert, hogy mivel a Metro AG újra a nagykereskedelemre összpontosítaná a figyelmét – fejlesztené a kiszállítási képességeit, és a digitális térben is előrelépne –, megválna kiskereskedelmi érdekeltségétől, a Real áruházlánctól. (Ez nem összekeverendő a magyar tulajdonban levő Reál Hungária Élelmiszer Kft.-vel.) A Real boltonként körülbelül 80 ezer terméket kínál a fogyasztóknak 279 helyen Németországban.
Nem kisméretű üzletekről van szó: a vásárlófelület 5–15 ezer négyzetméter között mozog. A leányvállalat 34 ezer embert foglalkoztat, és rendre 7-8 milliárd euró körüli forgalmat produkál éves szinten.
Ennek ellenére folyamatosan veszteséges, ami szintén alátámasztja Olaf Koch Metro-vezér döntését, hogy a Realnak mennie kell. Kerül, amibe kerül.
A legfrissebb hírek szerint a tranzakció végeredményben 200 millió eurójába kerülhet a düsseldorfi konszernek, annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi láncra két érdeklődő is akad.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható